Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #1 Skrevet 5. oktober 2009 Hvor mange er det som ikke vasker henda når dere har vært på do? Og hvor mange er det som ikke ligger ned dolokket etterpå?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #2 Skrevet 5. oktober 2009 Dolokket får stå oppe, det er så rent og fint i dassen min.. Men hendene vasker jeg alltid!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #3 Skrevet 5. oktober 2009 Vasker alltid hendene når jeg har vært på do. Legger aldri ned dolokket, føler det er uhygienisk.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #4 Skrevet 5. oktober 2009 Vasker ALLTID hendene, legger aldri ned dolokket, med mindre jeg har bommelommet så det dunster skikkelig..
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #5 Skrevet 5. oktober 2009 Uhygienisk å legge ned dolokket?!! Ja, mye mer hygienisk med alt det æsje-vannet som spruter når du drar i snora... det fyker noen meter... Jeg legger ALLTID ned dolokket før jeg drar i snora, og vasker selvsagt alltid hendene etter do-besøket. PS. jeg er igrunn forbauset over hvor mange som ikke legger ned dolokket før de trekker ned...
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #6 Skrevet 5. oktober 2009 Vasker alltid hendene og legger ned dolokket! Har lest at bakteriene flyger mange meter når man skyller ned. Æsj! Vi har knøttlite bad, så da hadde nok hele badet vært fylt av bakterier, spesielt stellebordet som står rett ved.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #7 Skrevet 5. oktober 2009 Er derfor jeg ligger ut dette innlegget.For alle plasser jeg er så er dolokket nesten alltid oppe,og jeg trodde det var vanlig å ligge det ned..For det er bare nasty å ikke ligge det ned.Ekkelt!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #8 Skrevet 5. oktober 2009 Vasker alltid hendene. Legger ned dolokket innimellom.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #9 Skrevet 5. oktober 2009 I know! Blir ganske overraska når jeg har besøk, f.eks klubb. Det er vel faktisk ingen av de andre i klubben som legger ned lokket - og jeg som trodde de fleste var mer nøye på ting enn meg... æsj... Enkelte familiemedlemmer og andre venner som heller ikke legger ned lokket. Og det er gjerne de som er hysteriske ang bakterier og sykdom ellers. hilsen anonym 22:42
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #10 Skrevet 5. oktober 2009 Vasker alltid hendene, og legger på dolokket hjemme og hos andre, men ikke alltid på offentlige toalett. Må si meg enig med dem over, syns de er ekkelt åpne dolokk, og irriterer meg over dem som setter det åpent hos oss, uhygenisk!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #11 Skrevet 5. oktober 2009 Vasker alltid hendene, men tar aldri ned dolokket. Har aldri kommet på at jeg måtte gjøre det. Det skvetter da ikke så mye av nye do. Det har faktisk aldri slått meg at det er urenslig å ikke legge ned dolokket. Jeg synes faktisk det er mye eklere å måtte ta i lokket på et offentlig toalett enn at det allerede ligger nede.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #12 Skrevet 5. oktober 2009 Vasker alltid hendene. Angående dolokk, så legger jeg det alltid ned hjemme eller på besøk hos andre, men på offentlige toaletter må jeg innrømme at jeg velger å ta minst mulig på dem (dvs, lokket får stå i fred).
Tigerpote Skrevet 5. oktober 2009 #13 Skrevet 5. oktober 2009 Ser ingen grunn til å være anonym. Vasker ALLTID - uten unntak - hendene etter jeg har vært på do, evt bruker sprit om jeg ikke har tilgang på såpe og vann. Dolokket legger jeg aldri ned, har aldri tenkt over det.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #14 Skrevet 5. oktober 2009 Vasker alltid henda - rører aldri dolokket.. Har aldri tenkt over det heller. Gidder heller ikke å begynne med det.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #15 Skrevet 5. oktober 2009 Dere får komme med linker til forskning som viser at det er uhygienisk å ha lokket åpent. Jeg så en episode med Mythbusters en gang hvor de testet dette, og der fant ide ikke noe spredning å snakke om i allefall... Altså, jeg legger ikke ned lokket, vanligvis i allefall. Vaske hendene: ALLTID
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #16 Skrevet 5. oktober 2009 Kommer an på... Jeg er blitt flinkere når jeg er blitt eldre, men dolåkket lukker jeg når jeg er hos andre eller venter besøk. Ikke til vanlig hjemme.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #17 Skrevet 5. oktober 2009 Vasker alltid hendene. Legger alltid ned dolokket når jeg skyller ned, men tar det opp igjen etterpå. Dette fordi vår datter på 6 kan være noe distre. Har hendt et par ganger på natten eller morgenen at hun ikke har sett at dolokket var nede så det har resultert i urin over hele gulvet og en meget fortvilt liten frøken
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #18 Skrevet 5. oktober 2009 Flere bakterier på tastaturet deres enn det er på dolokket. Neste spørsmål!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #19 Skrevet 6. oktober 2009 Og til orientering: Det er som regel flere bakterier på kjøkkenbenken i de fleste hjem enn nedi doskåla! Neste spørsmål!!!
VåreSøteSmå Skrevet 6. oktober 2009 #20 Skrevet 6. oktober 2009 Dolukket står stortsett allltid oppe. Hendene vasker vi ALLTD!! Syns det er ekkelt at det er folk som går på do uten å vaske hendene sine..
Gjest Skrevet 6. oktober 2009 #21 Skrevet 6. oktober 2009 vasker alltid hendene etter dobesøk, og jeg lukker alltid dolokket ned etter meg. Eller det vil si jeg SLENGER det igjen, hehe. Tar alltid bare tak i det på vei ned fra knappen man skyller ned i do fra, og slenger det igjen. Bråker litt, men ejg klarer ikke å la vær.. Gjør det samme når jeg er på besøk hos folk som har lette dolokk, men om de har sånne tunge som sier BÆM når de går i dosetet, lar jeg stå oppe. vil helst ikke ta så masse på dolokkene til andre, hehe..
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #22 Skrevet 6. oktober 2009 Dolokket legger jeg aldri ned.. Hva er vitsen med det? Vasker meg alltid på hendene..
Cat.68 Skrevet 6. oktober 2009 #23 Skrevet 6. oktober 2009 Vasker altid hendene. Spriter dem til og med med jevne mellomrom. Om jeg legger ned dolokket eller ikke etterpå kan jeg faktisk ikke svare på, for det har jeg aldrig tenkt over. Får sjekke neste gang jeg er på do hva jeg gjør, hahaha. Men på offentlig dosteder, grøsser jeg om jeg må ta i do lokket, men har generelt angst for offentlige do. Gidder ikke være anonym for dette engang.
Tigerpote Skrevet 6. oktober 2009 #24 Skrevet 6. oktober 2009 Hehe, det har jeg også, cat. Jeg blir litt mobbet for den dogreia mi. Selv når jeg er på byen med venninner og vi går på do sammen,med promille (riktignok en god stund siden jeg var på byen med promille), MÅ jeg polstre doskåla med papir før jeg setter meg. Det hender jeg står på huk over doen også, men det blir så mye søl;p Og uffer og æsjer meg om det ikke er såpe ved vasken, og orker ikke stenge krana etterpå uten papir. Så her brukes også spriten flittig:)
Raych Skrevet 6. oktober 2009 #25 Skrevet 6. oktober 2009 Vasker alltid hendene, men dolokket får stå oppe. Bakteriene trives ikke så godt da. Egentlig skal vel ringen opp også, men den får ligge nede:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå