Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #1 Skrevet 5. oktober 2009 Ikke min baby altså... men dette er jo helt vannvittig. babyen har visstnok vondt i magen hele tiden. har dere vært borti lignende? de skal vel ikke ha mer enn ca 1 l pr døgn... babyen er snart tre mnd, og prematur...
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 5. oktober 2009 #3 Skrevet 5. oktober 2009 Det høres egentlig ut som om babyen overspiser og får vondt i magen pga det, for så å spise mer fordi melken roer h*n akkurat da.. 460 ml per måltid er altfor mye melk!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #4 Skrevet 5. oktober 2009 Barn skal ikke ha mer en 1 l mme i døgnet. Hvis et prematurt barn spiser så mye til hvert måltid er det ikke rart at han alltid har vondt i magen.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #6 Skrevet 5. oktober 2009 jeg vet det.. høres ikke bra ut. jenta mi er 4 mnd og spiser rundt 200 ml ca 4-5 ganger pr døgn, og hun er stor..
V.A.B Skrevet 5. oktober 2009 #7 Skrevet 5. oktober 2009 herregud, hvem er det som er så forbanna dumme at de dytter i ungen så mye? jeg holdt på å dø når jeg var liten fordi mora mi holdt på sånn, det er galskap. min på 2 mnd får ca 120-150 pr måltid.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #8 Skrevet 5. oktober 2009 Da bør man kontakte helesestasjonen. For meg høres det vanvittig mye ut. De kan få rundt 1 liter i døgnet. Etter hvert kompanserer man jo med grøt og mat når behovet for energi øker. Kan dette være grunnen til magevondt? Tåler babyen laktose? Gulper den mye? Legger babyen voldsomt på seg? For det sies at babyer selv skal kontrollere mengden til å begynne med, men detta høres ikke helt normalt ut...
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #9 Skrevet 5. oktober 2009 huff, har sagt det til mora, på en pen måte.. men hun vil ikke forstå! syns det er leit. han gulper masse gjennom nese og munn, men ikke rart..
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #10 Skrevet 5. oktober 2009 syns synd på babyen. virkelig! men har egentlig ikke noe med det.. HI
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #11 Skrevet 5. oktober 2009 Stakkars baby. Du kan ikke sitte å se på at han overfores slik. Fatter ikke hva moren tenker på.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #12 Skrevet 5. oktober 2009 hvordan skal jeg si dette til henne så hun forstår det da? hun bare kjører på sånn som hun tror, hun er så lite oppdatert.. var sånn under svangerskapet også, var ikke på første kontroll før i uke 30..
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #13 Skrevet 5. oktober 2009 Magesekken kan sprekke, jeg hadde sagt ifra ja!!! Kjipt å ha et dødt barn på samvittigheten.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #14 Skrevet 5. oktober 2009 Be helsesøster om å forklare det for henne.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 5. oktober 2009 #16 Skrevet 5. oktober 2009 Ja ta kontakt med helsestasjonen og få de til å prate med henne. Stakkars liten baby..
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #17 Skrevet 5. oktober 2009 si ifra si ifra si ifra!!! Poden er mme barn, og vi fikk streng beskjed at de små ikke skal ha mer enn maks 1 liter i døgnet, rett og slett fordi de kan få nyresvikt hvis de får mer! Og de kan bli alvorlig syke på mange andre måter også. Og i tillegg kan barnet ødelegge matvanene sine pga denne stormforingen og oppkasten etterpå. Dette er farlig for barnet og kan faktisk sette spor lengt opp i livet. Når barnet er vant med stormforing og oppkast etterpå blir det ikke bedre når det begynner på grøt, for hun kommer nok til å fortsette med stormforingen da å, og barnet kjenner ikke at det er mett fordi det aldri har lært det... Grusom skjebne for et lite og uskyldig barn:( Sett henne oppover veggen og si nok er nok. Ta dette opp med HS hvis dere har samme stasjon, og hvis ikke dere har samme, så tropp opp på hennes og si klart ifra. Dette kan ikke fortsette!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #18 Skrevet 5. oktober 2009 hun har allerede begynt med litt grøt da.. skal ta det opp. babyen er liten også, var jo bare 1900 g da han ble født, og han er jo ikke gamle kroken.... HI
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #19 Skrevet 5. oktober 2009 tike det er altfor mye i et måltid for en liten baby, min gutt hadde bare 160 ml da han var 3 mndr. Du må få mora til å forstå hva som kan skje med babyen. Stakkars lille baby ikke rart han har så vondt i magen sin.
Marge Simpsons Skrevet 5. oktober 2009 #20 Skrevet 5. oktober 2009 Slik var vårt første barn. Kunne jo ikke mate han så mye, kjempe problemer med magen. Den jobbet jo konstant hele tiden, men gutten var jo sulten/grådig på mat. Løsningen for oss: Matet barnet med 60ml sterilisert rent vann før han fikk den mengden mme for hans alder. Vann gir noe metthetsfølelse og er lettere og fordøye. Fikk en helt ny gutt som ikke skrek døgnet rundt pga sult eller magesmerter. Finn ut hvilken mengder vann denne bebyen trenger for å oppnå normal mengde mme. Fikk en helt ny gutt! Han veide 8kg når han var 3 måneder pga stor appetitt ). Håper tipset fungerer for denne babyen... mvh
V.A.B Skrevet 6. oktober 2009 #21 Skrevet 6. oktober 2009 vet du hva HI, det dummeste jeg hører er folk som ikke tørr bry seg fordi "de ikke har noe med det". fortell den dumme kua av en mor at hun er på god vei til å ta livet av ungen sin.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #22 Skrevet 6. oktober 2009 Du bør fortelle henne at barnet ikke skal ha grøt heller. Dette bør man ikke begynne med før de er fire mnd, fordi tarmen ikke er utviklet nok til å fordøye det. I tillegg er denne babyen prematur! Få henne til å kontakte helsestasjonen slik at hun kan få veiledning. Synd å komme i kontakt med dem først når babyen har tatt skade av overforingen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå