Skal bli Mamma - igjen ! Skrevet 5. oktober 2009 #1 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg og min mann valgte å ikke vite kjønnet sist gang, Det jeg ikke hadde tenkt på da, var hvordan vi da skulle gjøre det under fødselen. Så det det endte med var at med en gang babien kom ut, roper mannen min. En jente, hurra Og det var jo gode nyheter, men i etter tid har jeg tenkt at det kunne være kjekt å se dette selv, eller evt. at vi hadde sett det sammen.. Så det er kanskje noe å tenke igjennom, og evt si til jordmor og hva en har tenkt. For det er et øyeblikk man ikke får igjen, ikke sikkert at det er så viktig for alle, men kanskje verdt å tenke igjennom
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 5. oktober 2009 #2 Skrevet 5. oktober 2009 Det har jeg aldri tenkt på! Kan ikke skjønne at det er noe problem om pappa´n ser det først og er den som sier det til deg, framfor at det er jordmora som gjør det!?! Jeg synes det hadde vært lik så fint, om ikke finere! Vi visste det ikke første gang og vet det ikke nå. Gjør meg ingenting om han ser kjønnet før meg, det er jo ikke snakk om at han vet noe jeg ikke vet, siden jeg får høre da jeg også! Var litt merkelig at du hadde hengt deg opp i det må jeg si.. Men vi er jo forskjellige! Men da vet du jo hva du skal gjøre neste gang da!
FrkBomst&Frø Skrevet 5. oktober 2009 #3 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg gleder meg veldig jeg, til å høre hva pappan sier for noe...
minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 6. oktober 2009 #4 Skrevet 6. oktober 2009 hmm, sånn har jeg aldri tenkt på det. det øyeblikket er viktig for meg og jeg har lyst å se det selv og ikke bli fortalt det... om pappan ser det før meg spiller ingen rolle men jeg vil selv løfte på det lille beinet for å se om det er prins eller prinsesse;) takk for tipset
Cupcake! Skrevet 6. oktober 2009 #5 Skrevet 6. oktober 2009 Det øyeblikket du snakker om fikk jeg ikke oppleve sist da den lille til slutt måtte ut veldig fort. Så der ble det klipt og jm tok tak med hendene, fikk lille ut, klipte navelstrengen og forsvant ut av rommet. Og tilbake satt jeg og mannen helt tomme i blikket. Så jeg tar til takke med ett "normalt" øyeblikk, der babyen får komme opp til meg først. Og det gjør ingenting om far roper ut kjønnet før jeg får sett
Skal bli Mamma - igjen ! Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 6. oktober 2009 Synes dette er litt morsomt jeg, at en tanke jeg hadde og tenkte kanskje var grei å dele, så noen kunne tenke på skal bli snudd til noe helt annet. Hvordan hver og en ønsker dette øyeblikket er vel ett fett for meg, men for meg vil jeg gjerne se dette selv. Skjønner ikke at dette var rar ting å henge seg opp i aller at jeg skal være glad fødselen gikk fint. Hvis du føler dette ikke har noen betydning for deg, så trenger du vel ikke svare på dette da??? Jammen mye hormoner i luften her ja.. aiaiai.. lykke til videre folkens
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 7. oktober 2009 #7 Skrevet 7. oktober 2009 Da moren min fødte meg på 70-tallet satt jeg i seteleie. Det ble litt hektisk etterhvert, og faren min ble kastet på gangen, mens moren min sier hun fikk en slags lett rus da de tok meg ut med tang. Det eneste hun husket var at hun spurte jordmor om det var gutt eller jente, hvorpå jordmor svarte "det skal være noen overraskelser i livet...." Så hun fikk først vite en god stund etterpå. Da hadde jeg ligget i pappas armer mens hun sov ut rusen. Så pappa visste først!
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 7. oktober 2009 #8 Skrevet 7. oktober 2009 Helt greit at du delte det, håper du ikke blir fornærmet! Respekterer jo selvsagt at du vil ha det sånn, det er jo opp til deg/dere! Håper du får en fin fødselsopplevelse, det er hvertfall spennende å få høre hva det blir når de kommer ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå