Gå til innhold

kolikk???

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi på 18 dager har de siste 5 dagene vært ganske urolig på ettermiddagen/kveld. har vært en del sutring og gråting. vil bli bært, vil ikke bli bært, vil ha sutt, og ikke. hun trekker bena opp mot magen som om hun har ondt. har begynnt i 4-5 tiden på ettermiddagen og holdt på helt til 11-12 tida på natta. er dette begynnelsen på kolikk? og hva kan evt hjelpe? er det kanskje ingenting galt med henne? kanskje bare sånn babyer er, at de skriker når de er våken....? er ganske sjeldent hun er våken uten å klage..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkar liten! Høres jo kanskje ut som hun har vondt i magen ja, å trekke opp bena er jo et typisk tegn på det. I tillegg til at hun skriker det meste av våkentiden sin, så ville ikke jeg slått meg til ro med det sånn med det første hvertfall, min erfaring er hvertfall ikke den at de skriker hele tiden de er våken... Ville fortalt helsesøster hvordan du opplever situasjonen, kanskje hun har noen tips, uansett godt å snakke med fagfolk. Har ikke prøvd selv, men sukkervann skal visst hjelpe mot magevondt. Og så kan det hjelpe å bøye knærne hennes opp mot magen for å hjelpe å få ut luft - har hun mye luft i magen? Og så ville jeg hørt med en kiropraktor (evnt manuellterapeut) de kan gi god hjelp mot kolikksmerter. Kanskje det er noe du spiser, som går i melken om du ammer? Det kan sikkert helsesøster hjelpe med å finne ut av. Lykke til, håper du koser deg i barseltiden også:)

Skrevet

For noen babyer på den alderen er det ikke magesmerter men overtrøtthet som kommer på ettermiddagen.

Hatt slike protesterere selv. Hjelp til en liten lur kan kjøle ned et overopphetet lite hode.

Håper ikke det er kolikk da. Stakkars lita..

Skrevet

Det er vanlig at de er litt urolige på ettermiddag og kveld, men de sier vel at mer enn 2-3 timers skrik i døgnet er kolikk.

Vår jente på 9 uker er kolikkbarn, skrek på det meste utrøstelig 12 timer i strekk.

Mye du kan prøve. Om du ammer bør du teste ut om noe du spiser kan gi luft i magen.

Vår jente ble hjulpet av manuell terapeut og osteopat. Det hjalp veldig, og selv om hun er litt urolig enda er hun mye bedre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...