Gå til innhold

Svineinfluensa vaksine


Artsibelly

Anbefalte innlegg

Er det noen her som vurderer å ta vaksinen etter dagens nyhetsoppslag? Kan ikke si jeg har særlig lyst til å få det inn i kroppen nå så tett opp til termin.

 

Synes folkehelseinstituttet viser en usikker holdning ved å plutselig gjøre helomvending pga gårsdagens dødsfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei A... :)

Nei, jeg vurderer ikke å ta vaksinen. Mulig jeg tar det opp med legen på fødeavd etter fødsel, men tar ikke sjansen på å få influensasymptomer nå.. Dessuten må man være klar over at det er når man har symptomene man er smittsom. Så hadde jeg hatt 3-4 uker til fødsel ville jeg nok antageligvis tatt vaksinen, men ikke nå. Faren for å være tett i brystet, sår i halsen, hoste og ha feber i fødsel er ikke noe å trakte etter. Dessuten ville jeg nok vært redd for å smitte bebis den første uken.

Så jeg velger heller å være veldig nøye med håndvask, alltid bruke sprit på hendene når jeg er ute, ta på minst mulig, ikke spise noe som ikke er skrelt eller kokt, flytte meg i køen i butikken om jeg hører noen hoste og å unngå kollektivtrafikk og menneskemengder. Ikke at jeg orker så mye om dagen heller, men det er i allefall de enkleste smittereglene ;)

 

Jeg mener det er veldig dumt av dem å blåse opp denne saken og å skremme gravide på denne måten.. Men det er jo måten journalister får solgt sakene sine på...

 

Dessuten har de ikke nok vaksine tilgjengelig etter det jeg forstår.. (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fornuftig ut. Tror også det beste er å ta skikkelige forholdsregler de siste dagene.

 

Jeg hadde omgangssyke med oppkast et par dager i forrige uke, og det kan virkelig ikke anbefales høygravide. Da kjenner man at man trenger å være frisk når man skal føde!

 

Blir spennende å høre om det skjer noe med deg denne uken da, masse lykke til. Jeg har nå 9 dager igjen til termin, men satser på at det skjer noe til helgen ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så du hadde vært syk.. Stakkars deg! Og det med en mage som er i veien for alt!

 

Vi har faktisk hamstret både håndsprit og munnbind til alle barselbesøkene i heimen også vi, da :) Blir litt sånn rare når vi jobber i helsevesenet ;) Hi, hi...

 

I dag skal vi til jm på helsestasjonen og i morgen fastlegen for å få henvisninger/anbefalinger for igangsetting. Har ny time for mulig igangsetting på Riksen på torsdag og skal da møte godt forberedt :)

Var hos Mille i går kveld og har fått sove litt i natt så jeg føler meg som ett nytt menneske i dag!

 

Tvi, tvi til deg! Noen grunn til at du tror det skjer til helgen? Eller er det kanel, sterk mat, raspeballer og bringebærbladte som står på menyen? ;)

 

Klem L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...