Gå til innhold

Dere som bor i Bergen, se her!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg er en 2 barns alenemor(g4 år og j1år) som skal flytte til Bergen neste høst for å studere.

Er veldig usikker på hvor eg flytte i Bergen.. Tenker mye på ungene skal ha det bra & trivest, og hvilke barnehager/skoler som finnes i det event. området...

Vil ikke bo midt i sentrum, men litt i "utkanten".. Og vil ikke at ungene skal gå i en gigantisk barnehage...

Og hadde satt pris på å fått litt gode tips og råd..

Er det noen plasser som er bedre enn andre å bo når mann har små barn, og hvordan er barnehagene der? Både gode og dårlige erfaringer med barnehager...

Tusen takk på forhånd:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Vi bor i Åsane og trives godt her. Tar ca 20 min til sentrum med buss fra Åsane Terminal og det går ofte busser. Vet ikke hva du skal studere, men fra Åsane går det busser til alle studiestedene i Bergen.

Her er det full barnehagedekning og ellers alt en måtte trenge av butikker og div. Det er også masse skoler i bydelen.

Vår lille gutt går i en av de største og nyeste barnehagene her, Regnbuen barnehage Myrdal, og vi er veldig fornøyd med den. Han har gått der i 2 år nå og vi har ikke opplevd noe negativt med å ha ham i en så stor barnehage. Barnehagen er delt opp i mindre grupper og dette gjør at inntrykket nok blir det samme som om det skulle vært en liten barnehage. Noen av fordelene med at barnehagen er stor er stort flott uteområde med masse nytt utstyr, gode lokaler inne med flotte fellesarealer samt egne for hver gruppe, egen grillhytte ute + + Flott personale og god stemning i og på tvers av gruppene. Vil absolutt anbefale denne barnehagen.

Lykke til :-)

Skrevet

Ved hvilken skole skal du studere? Har du tenkt på studentleilighet? Jeg har hørt veldig mye positivt om nattland studentby som ligger utenfor byen med god bussforbindelse. Har vært på besøk der en gang, var veldig rolig og fint, så ut som om et veldig godt miljø for barna der (de kjenner hverandre og er ute og leker sammen). Tenker for deg som er alene: du får billig husleie, blir kjent med andre i samme situasjon, dere kan kanskje avlaste hverandre hvis du trenger litt fri... Det er studentbarnehager like i nærheten. Har selv bodd i Bergen og studert alene med barn, men jeg ville bo i gangavstand til sentrum. Bodde i Sandviken, helt genialt ;) Flytter kanskje tilbake for å studere mer, tror jeg ville hatt studentleilighet da for å få litt mer penger å rutte med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...