Gå til innhold

svineinfluensa,,,,,,, hva nå!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har en nybakt bor mistet livet pga denne svineinfuensa og det sies at hun var en frisk jente før denne influensa.

Uff,,,,,, jeg brydde meg liksom ikke mye for denne sykdommen men nå er jeg livredd.

SKAL vi gravide vaksineres eller IKKE??????

Ingen er enige i denne saken. Helsemyndighetene anbefaler det på det STERKESTE ,mange leger og jormødre anbefaller det absolutt IKKE, hvem skal man høre på ??????

Jeg vil selvfølgelig gjøre set rette for meg og babien i magen og mine 4 andre barn.

Skal jeg ta sjangsen og vaksinere meg,håpe at alt går bra eller skal jeg ikke gjøre det og eventuelt risikere å dø????? Herregud , så redd jeg er blitt :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg godt. Det satte en støkk i meg og.. Vet ikke om det trenger å ha noe å si at hun kom fra Somalia jeg. At hun kan ha dårligere helse eller utgangspunkt på noe vis enn oss som er oppvokst her i Norge.

Må vel prøve å følge med om det som skrives fremover og høre mest mulig på leger/jordmødre. Men til syvende og sist tror jeg vi må ta valget selv...

 

Les her; http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/artikkel.php?artid=573085

 

"Svineinfluensa ser så langt ikke ut til å gi mer alvorlig sykdom enn vanlige sesonginfluensavirus. Enkelte grupper viser seg å være mer utsatt for alvorlig sykdom og komplikasjoner enn andre. Disse personene har oftest en sykdom som påvirker lungefunksjonen eller immunforsvaret, slik som astma eller diabetes. Men, siden ingen er immune mot det nye viruset, kan mange flere bli syke samtidig enn ved sesonginfluensa."

Skrevet

Man må jo tenke litt på HVORFOR de ulike anbefaler som de gjør......Kan et økonomisk tap i millionklassen om ingen tar vaksinen, vere motiv for helsemyndighetene å anbefale den....? Hva tjener leger og JM på å anbefale/ikke anbefale?

 

Eg ville lest om vaksinen selv og fått flest mulig synspunkter før eg bestemte meg. Hva helsemyndighetene sier veier ikke så tungt for min del, for de har bomma grovt før....

 

(og så er det jo liten sjanse for å få SI da, man kan jo like gjerne få en annen sykdom som er skadelig for mor og barn, uten at man driver å vaksinerer seg mot alt mulig av den grunn....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...