Gå til innhold

Når dere baker skillingsboller...

♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åssen gjør dere det når dere skal bake di ut??

Tar på smør, kanel og sukker???

Mine blir så løyne/rare....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blander margarin, sukker og kanel og smører denne "kremen" på deigen, ruller rundt og skjærer opp så det blir snilehus;)

Skrevet

men kjelvler du deigen ut som en "pannekake" og smører på å ruller sammen eller har du ann metode?? :))

Skrevet

Kjelvler ut en firkantet leiv, smører med smør og drysser sukker og kanel på. Ruller sammen og skjærer i stykker.

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

former deigen til en firkantet klump, kjevler ut til ca. 1,5 eller 2cm tykkelse, kliner paa umoralske mengder smoer/melis/bruntsukker/kanel og ruller sammen, bruker broedkniv naar jeg skjaerer den i passende skiver og legger disse enten i muffinsform (stor) eller rett paa bakepapiret. Jeg bruker ikke stroesukker paa toppen, men glasur. De blir alltid veldig gode :)

Skrevet

Lager et rektangel. Kanskje 10 x 40 cm. Smører med smeltet smør og drysser kanel og sukker over. Ruller og skjærer.

Skrevet

Takk for svar jenter :))

skal bake skillingsboller i morgen tenkte jeg, så får prøve meg fram.. :))

Skrevet

Jeg smelter smøret i mikro og blander sukker og kanel i smører før jeg smører det utover deigen.Ruller,kutter,hever halvtime på 50 grader i ovn,så steker jeg.

Har en oppskrift i bloggen min som er god ;-)

www.leneskaker.blogspot.com

Skrevet

Når jeg først lager "kanel i svingene" lager jeg en blanding av meierismør, brunt/hvitt sukker og masse kanel som jeg smører ut i et godt lag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...