♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 5. oktober 2009 #1 Skrevet 5. oktober 2009 Åssen gjør dere det når dere skal bake di ut?? Tar på smør, kanel og sukker??? Mine blir så løyne/rare....
OsloMor Skrevet 5. oktober 2009 #2 Skrevet 5. oktober 2009 Blander margarin, sukker og kanel og smører denne "kremen" på deigen, ruller rundt og skjærer opp så det blir snilehus;)
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. oktober 2009 men kjelvler du deigen ut som en "pannekake" og smører på å ruller sammen eller har du ann metode?? )
Tommage♀♂ Skrevet 5. oktober 2009 #4 Skrevet 5. oktober 2009 Kjelvler ut en firkantet leiv, smører med smør og drysser sukker og kanel på. Ruller sammen og skjærer i stykker.
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 5. oktober 2009 #5 Skrevet 5. oktober 2009 former deigen til en firkantet klump, kjevler ut til ca. 1,5 eller 2cm tykkelse, kliner paa umoralske mengder smoer/melis/bruntsukker/kanel og ruller sammen, bruker broedkniv naar jeg skjaerer den i passende skiver og legger disse enten i muffinsform (stor) eller rett paa bakepapiret. Jeg bruker ikke stroesukker paa toppen, men glasur. De blir alltid veldig gode
gerd Skrevet 5. oktober 2009 #6 Skrevet 5. oktober 2009 Lager et rektangel. Kanskje 10 x 40 cm. Smører med smeltet smør og drysser kanel og sukker over. Ruller og skjærer.
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 5. oktober 2009 Takk for svar jenter ) skal bake skillingsboller i morgen tenkte jeg, så får prøve meg fram.. )
~**nuttis**~ Skrevet 5. oktober 2009 #8 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg smelter smøret i mikro og blander sukker og kanel i smører før jeg smører det utover deigen.Ruller,kutter,hever halvtime på 50 grader i ovn,så steker jeg. Har en oppskrift i bloggen min som er god ;-) www.leneskaker.blogspot.com
erteposen + 4 Skrevet 5. oktober 2009 #9 Skrevet 5. oktober 2009 Når jeg først lager "kanel i svingene" lager jeg en blanding av meierismør, brunt/hvitt sukker og masse kanel som jeg smører ut i et godt lag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå