Peyton Skrevet 5. oktober 2009 #1 Skrevet 5. oktober 2009 Og har dere lyst til å dele litt erfaringer? F. eks hvordan fungerer du i det daglige? Hvordan trener dere? Hvor mye klarer du å jobbe? Og hva slags jobb har du? Jeg har nettopp fått diagnosen, etter laaang sykdomstid hvor formen har gått veldig opp og ned... og selv om det er deilig å endelig få en diagnose og er veldig klar på å ikke la sykdommen styre meg, men at jeg skal styre sykdommen... Men det hadde vært greit å prate med noen andre som er gjennom det samme...
Koseklompen Skrevet 5. oktober 2009 #2 Skrevet 5. oktober 2009 Ei jeg jobber med har fibromyalgi. Jobber 3 dgr i uken. Kontor. Trener yoga, sier det har endret hverdagen hennes.
lure Skrevet 5. oktober 2009 #3 Skrevet 5. oktober 2009 jeg har hatt diagnosen i 4-5 år nå og er tidsbegrenset ufør Er noe ordentlig dritt. Jeg jobbet i butikk før jeg ble "syk". Hvordan jeg fungerer i hverdagen kommer jo ann på dagsformen. Men jeg bruker 1-2 timer på og komme i gang på morgenen, følger barn i bhg og har jeg en bra dag blir det husarbeid før "fibromonsteret" setter tenna i meg igjen. ( fibromyalgi foreningen har en fin historie om fibromonsteret som er fin og lese for barn, å mye annen info ) Det jeg gjør en dag får konsekvenser dagen etter, prioriteringer prioriteringer, prioriteringer... Hvis du har mulighet, så har Betanien sykehus i Skien et kurs som heter -livs styrke trening- Annbefales på det sterkeste ! Går litt på og akseptere seg selv, si nei det orker jeg ikke, uten og få dårlig samvittighet, ja i dag klarte jeg det ! osv. Trening... tja noen dager er det trening bare å orke og gå ned på treningsenteret hehe. Har trent spinning men nå trener jeg fitvibe (vibrasjonsplate) Trening er supert men vær flink til å lytte til kroppen, du skal fungere resten av dagen også. Lykke til og bare spør hvis det er noe
Peyton Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. oktober 2009 Takk for svar! "Lure:)": Jeg har mye likt som deg. Bruker og mye tid bare på å komme igang om morgenen. Jobber nå i butikk og på kontor, er 50% sykemeldt, men iblant går bare all energi til å eksistere. Så jeg er veldig usikker på hvordan det skal gå fremover... Fibromylagi-foreningen var en god ide, og kurset på Skien sykehus. Skal til legen imorra og da skal vi prate om videre arbeidstider osv så er litt spent... Jeg trener litt yoga, det fungerer veldig fint for meg så om du har mulighet til å prøve det så anbefaler jeg det altså! Selvsagt er det dager derpå etter trening jeg bare er en stor smertebunt, men det har hjulpet meg en del på balanse og det å puste riktig. Men en ting til, er du mye syk utenom og? Og er du "klønete"? Jeg har nada immunforsvar og mister ting hele tida, og det har blitt bare verre og verre...og har hørt det kan være i forbindelese med fibromylagien... Lykke til du og! Og igjen, takk for svar!
Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #5 Skrevet 5. oktober 2009 jeg har funnet ut at enkelte matvarer gjør meg værre. Var til bioresonansterapi og fant ut hvilken mat kroppen min ikke ville ha. Kuttet ut den aktuelle maten og ble mye bedre. Ikke bra, men mye bedre. Har ikke tid å skrive mere nå. Men maten var en nøkkel for meg.
lure Skrevet 5. oktober 2009 #6 Skrevet 5. oktober 2009 hei igjen, har trent yoga men det er så langt dit så orker ikke mere Jepp, største kløna i mils omkrets, helt utrolig innimellom. Plutselig er all kraft i hendene borte og da går det meste i gulvet med et brak. Deriblant jentungen da hun var liten, stakas lille, men jeg fant en teknikk der å, så det skjedde bare et par ganger :/ Imunforsvaret er bra, det er værre med hukommelsen. Hehe, har hatt mange morsomme episoder der. Men folk kjenner med og tar det med et smil. Det er ikke på Skien sykehus men Betanien sykehus i Skien. Men sett deg del mål på husarbeid, vær fornøyd med at du klarte og skifte på 1 seng selv om du hadde planer om 3 stk. Ellers er mitt beste råd og være åpen om sykdommen. Den synes ikke og da er du ikke syk i andres øyne. " ho gikk 3 timer i skogen i går men ikke om ho gidder og jobbe " Men de ser jo ikke at du ligger rett ut i 2 dager etterpå !. Folk er rare og jeg har faktisk kuttet ut venner som ikke vil skjønne og blir sure hvis jeg prøver og forklare. Jeg gidder ikke bruke kreftene mine på sånt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå