:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 5. oktober 2009 #1 Skrevet 5. oktober 2009 jeg var på butikken i dag, de har tilbud. og fikk anbefalt denne: http://www.antonsport.no/s/p.aspx?pid=5320&cid=912&vid=29334# jeg kan ikke noe om sykler i det hele tatt alt jeg skal bruke den til er å hente/levere småen og ha søndagsykkelturer sammen han. noen ganger også som treningsykkel av typen "sykle en tur til jeg blir sliten" har dere noe råd?
Gjest ->>- Skrevet 5. oktober 2009 #3 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg ville kanskje satse på en som var "litt mer hybrid" til det bruket. Skjermer og bagasjebrett er hendig om man ikke bare skal trimme med sykkelen, og sjekk at barnesete og/eller sykkelvogn kan monteres (det er ikke alltid Hamax-setene, som er de vanligste sykkelsetene, passer på alle). Gjerne tildekket girkasse også, imho, så unngår man å grise seg/ting til med kjedeolje og hekte noe fast. Oppreist sittestilling er jeg personlig stor fan av, men jeg sykler mye mer i by enn i terreng, da. Stort sett vil du kunne prute deg til gratis lykter og reflekser påmontert i butikk når du kjøper sykkel.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. oktober 2009 takk for masse gode tips han i butikken sa at man kunne sette på barneste om man kjøpte bagarsjebrett i tillegg. den ser fin ut, men jeg har aldri kjøpt en sykkel før... hehe er helt enig i at oppreist sittestilling er bedre skal dra på XXL i morgen. kanskje de har noe annet og anbefalle. der jeg var i dag var det litt lite utvalg
Gjest ->>- Skrevet 5. oktober 2009 #5 Skrevet 5. oktober 2009 De fleste nyere barneseter festes med bøyler ned i en festebrakett på setestangen, ikke på bagasjebrettet. Det gir langt bedre fjæring også. Optimalt sett bør man ha bagasjebrett (for det er så hendig å slenge sykkelvesker på det til frakt) og likevel få til å feste barnesetet i stanga uten at det da dunker ned i bagasjebrettet hver gang man kjører over en liten dump. Sjekkes ved å få de i butikken til å montere både brett og sete, og så putte ungen opp i for en liten prøvetur - da er det de som må slite med demontering og ommontering om det ikke funker. =) Bagasjebrett, skjermer, sykkelvesker, lykter og reflekser - og hjelm til både deg og pode er hendig tilleggsutstyr (hjelmene er selvsagtheter, da). Det blir fort en del ekstrapenger, så prut glatt ved å insistere på å få ting med på kjøpet. Og sjekk at det er lett å komme seg på sykkelen uten å slenge beinet over bagasjebrettet, siden det der teoretisk sett sitter en unge - herremodeller er ekle slik og en del unisexmodeller med høy stang. Når ungen er i setet bakpå er det ikke spesielt hendig å måtte legge sykkelen langt over til siden.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 5. oktober 2009 takk dette skal jeg huske på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå