Gå til innhold

April: Aprilbaby


Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09

Anbefalte innlegg

Du farget ulltøyet til E, ikke sant? Hva brukte du å farge med (og i - vaskemaskin?) og hvordan ble resultatet? Og krympet det ekstra? Har det holdt greit i vask senere?

 

*lyst på mørkelilla ulltøy til M*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :-)

 

Jeg farget ikke ulltøy, bare bomull og faktsik noe halvsyntetisk

Jeg mener bestemt det stod på pakka at den kunne brukes til ull også. det ble kjøpt på Jernia. Det stod i hvertfall at man kunne farge på 40 gr, men at da måtte man beregne litt mindre tøy for å få full fargeeffekt. Ull skal jo være lett å farge så jeg hadde kastet meg i det jeg, men på 40 gr. Jeg farger alltid i vaskemaskinen. Bare tørk godt av gummien og vask mørkt tøy noen ganger etterpå... Blir spennede å høre.

Du kan lese om merke jeg brukte her:

http://www.herdins.no/tekstilfarge/tekstilfargene-vare__223

ellers finner du vel noe på http://www.mamut.net/prosal/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah, ja da så :o)

Prøvde først inne på skravle, men der var det ingen som ville svare meg, hehe. Antar at det skal gå greit - søkte litt på nett og der var det endel som hadde prøvd noe fra en utenlandsk side (og det virket ikke altfor dyrt) så jeg får se hva jeg ender med å prøve. Har farget "vanlig" tøy tidligere og det har jo gått veldig fint, så jeg får bare hoppe i det. Greit å ha noe i en farge som passer med det tøyet hun har over også, så hun ikke ser helt "pappa-påkledd" ut *fnis*

 

Takk for linkene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Pappa-påkledd"...hihi.....veldig treffende uttrykk *ler*

Bittelitt om fargesammensetning burda da være mulig å fatte......"næææææ...passer ikke det sammen, da??".....Har gitt opp og sagt at da får han holde seg til samme farge på genser og bukse så er han ca safe i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir opp - pappa her i huset er fargeblind, eller i alle fall delvis. Kleseksempel på M; rosa, litt for liten, kjempenuppete ullfrottebukse med tskjorte i bomull, farge oransj med brunt retrobilmønster... Og håret? *motesammenbrudd*

 

Jeg legger ikke frem klær, men det skjer ofte nok at jeg bare diskret skifter litt tøy på ungene før vi går ut (hvis han har stått opp med dem i helga feks) *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg faktisk begynt å legge frem tøy jeg,da.. Men det er fordi Lille jo (jf klistremerke-spill-deal) skal være så flink å kle på seg. da er det vesentlig for han klærne ligger klare. Så da tar jegg på en måte to fluer i en smekk...Har ikke falt meg inn å be gubben finne frem klær til han.

Gubben her er NEMLIG fargesvak ( i følge en session for hundre og ørten år siden), og det brukes stadig som "hardslående" hovedarument i alle de situasjoner der dette kun med størst velvilje i det hele tatt såvidt har noe med saken å gjøre :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...