Gå til innhold

Utfordring til dere som kan mat! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere sette opp en dagsmeny som er lite tidkrevende og familievannlig til meg der absolutt ingenting av maten kan gi luft i magen?

Føler alt kan gi luft i magen, så ren nysgjerrighet kunne jeg tenke meg å forsøke en dag med kun mat hvor ikke noen verdens ting kan skape luft i magen for å se om både jeg og babyen min blir mer luftfri da :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe... Må dekke 5 måltider for dagen da ;-) Er det virkelig ingen mat som IKKE gir luft i magen?

Skrevet

Luftsmerter hos dere også nå?

Det kan vel bli kjedelig, men er jo mye grønt som gir luft. Eller kan gi luft.

Men man bør vel teste ut en ting om gangen?

Skrevet

Mitt inntrykk er at de babyene som sliter med litt luft i magen ikke "bryr" seg så hard om hva mor spiser. Vi hadde god effekt av fenikkelte og fenikkelkapsler. Har du prøvd det?

Skrevet

Havregryn til frokost

Salat med skinke, kylling eller tunfisk til lunsj

Knekkebrød med div pålegg som mellommåltid

Ren fisk med gulrøtter, blomkål, brokkoli, potet til middag

Havregrøt til kvelds

Vi fikk ikke luft i magen av dette, men det er sikkert forskjellig fra person til person:)

Skrevet

Nei, i grunnen ikke, men mye luft likevel. Hun skriker lite og sjeldent og er fortsatt en "drømmebaby" på omtrent alt utenom selve leggingen (sovner, men våkner i ett kjør i 1-1,5 time før hun går inn i dyp nok søvn for resten av natten, avbrutt av noen måltider da...) og selv der kommer hun seg gradvis, i kveld var hun enkel å legge. Største problemet er mer at hun får lett luft i magen og ligger og kaver for å få den ut siste halvdel av natten. Hun sover seg stort sett gjennom det, men jeg våkner av alle stresselydene hennes og sliter med å sove godt da. Hender jeg må gi smokken et par ganger, men som regel er det mest smålyd til det kommer ut litt luft og hun roer seg en stund igjen før neste økt.

Ville bare prøve for å se om maten egentlig har noe å si i det hele tatt, eller om det bare kommer luft uansett. Jeg merker nenmlig ikke forskjell. Jeg kan f.eks spise eple en dag og hun er litt urolig om kvelden og stresser mye siste del av natten, mens neste dag kan jeg spise eple og hun har lite luft. Samme med mange andre matvarer. Så derfor lurer jeg litt på om det egentlig er maten som er årsaken?

Skrevet

Takk. Ikke så langt unna en dagsmeny for meg dette her :-) Men, jeg vet at både blomkål, brokkoli, knekkebrød, mange ting i salaten, melken på havregrynene osv kan gi luft, så helt luftfri er ikke menyen selv om den er god :-)

Skrevet

Så deilig da!

Jeg tror de kaver en del uansett. Og vår kolikkbaby reagerte på en ting i forhold til mat og det er kål. He he.

Men om du skal teste, bør du teste en og en ting, ellers aner du ikke hva det evt er som gir luft...

Brokkoli kan gi luftsmerter forresten. Lite som ikke kan det syns jeg.

PS; lillejenta vår er forresten mye bedre. Bare litt vanlig urolig nå og går an å trøste og smiler mye. :) Alle har det så mye bedre. Jippi:)

Skrevet

Så deilig da! :-) Minstegutten hadde kolikk og var sutrete og urolig til han ble 4-5 mnd, så vet hvor slitsomt det er. Håper datteren din er over det verste nå da.

Jeg har prøvd litt ulikt og å kutte ut litt ulikt, men ser rett og slett ikke noe mønster. Jeg føler også at "alt" kan gi luft i magen, hver gang jeg spør om ditt eller datt kan gi luft, så er det "jada, det kan gi masse luft!", til og med knekkebrød og agurk skal visst gi enorme mengder luft *sukk* Er selv plaget med mye luft, men for min del gjør det jo ikke noe egentlig, er ikke vondt det jeg har og jeg er vandt med det, men kjipt for babyen da. Men, det er vel gjerne normalt ja når de er så små.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...