Gå til innhold

Dere som gir Eskimo-3 Kids til barna i stede for tran....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir litt forvirret, men for det første er det tutti-fruttismak (er ikke anbefalt å gi av div eksperter) tilsatt i den og så da de i helsekosten at den bare er for barn over 3 år???? Hvordan kan en da forsvare å gi den til spedbarna våre?

Jeg er litt desperat da gullet ikke tar tran og jeg gjerne vil gi henne de essensielle fettsyrene så hun blir smart ;D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm...er det noen som gir det?

Jeg gir d-vit.dråper, og spiser selv fettsyrene i tablettform, og ammer.

Skrevet

Eskimo-3 Kids er vel for barn over 1 år? Står i alle fall det på pakken.

Selv har jeg ikke hørt noe spesielt om den tutti-fruttismaken, har du noen linker?

Skrevet

Ok, jeg har ikke selv lest på flasken, men tok det for god fisk at helsekostdama visste hva hun pratet om da hun sa at den var for barn over 3 år.. Uansett, om den kan gis fra ett år hvorfor gir mange den tidligere? Vil bare finne ut om det anbefales for da vil jeg prøve.

Og ang link...nei det har jeg dessverre ikke. Har bare i lest her og der at smakstilsettningsstoffene ikke var å anbefale for de minste og det er i og for seg logisk, sikkert mye div E-stoffer??

Det begynte så bra med tran her i gården, men så fant hun ut at det ikke var noe godt...D-vit dråpene er greie, men gjør jo liksom ikke samme nytten.

Skrevet

Ammer du? Isåfall, ta tran selv. Ammer du ikke, så får du barne vente til tulla begynner med brød (kan jo selvføløgelig ta tran selv da og, men lite som går over i mme;) Så får hun makrell i tomat på skiva og behovet er dekt.

Skrevet

Det er ikke e-stoffer i Eskimo 3 kids. Tutti frutti smaken kommer fra naturlige aromaoljer. I følge produsenten kan man fint gi oljen til spedbarn, man bare halverer dosen, altså 2,5 ml.

Jeg gir gutten min på 8 mnd eskimo 3 kids og ser ikke problemet. Jeg har faktisk større betenkeligheter med å gi tran, pga leveren.

Jeg leita mye rundt på nettet før jeg kjøpte det, og har ikke funnet noe negativt om det, og heller ingen advarsler om å gi det til spedbarn.

Skrevet

Hos oss var tran ok fra 6 uker til 3 mndr (med sprøyte), deretter ble det fy og æsj, men nå har det begynnt å gå bra igjen. Han er 7,5 mndr gammel og får det i skje før kveldsgrøten.

Vi ga D.vitamin i dråper i mellomtiden, men det er lettere å huske tran nå som han får mat før leggetid.

Altså, all håp er ikke ute for Tran!

Skrevet

Da gir jeg Eskimo-3 kids en sjanse og nåde henne om hun også spytter ut den ;)

Jeg ammer ja, men tar bare omega-3 kapsler og det gir ikke nok til at barnet får i seg det det trenger (gulper tran resten av dagen om jeg tar flytende...æsj).

Skrevet

Vi gir eskimo-3 kids til lille gutt på 8 uker. Damen som jobbet på helsekosten hadde vært på kurs og visste mye om omega 3 tilskudd. Hun anbefalte den klart over Møllers tran da den kom dårlig ut i tester.

Står og i pakkningsvedlegget at under 1 år skal det gis 2 ml, så den er og tenkt på til de små. Den er laget på kun naturlige aromaer, så er ikke no problem å gi til de små.

En annen fordel er at om de små gulper eller søler den ut, blir det ikke stygge illeluktende flekker da det er en renere olje som brukes :)

Det å ta tran selv er ikke godt nok som tilskudd til de små, da det er for lite som går over i morsmelken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...