Gå til innhold

Mor Signes babyteppe fra Nøstebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har strikka dette? hvilke farge strikka du det i?Var det så lett som mange skal ha det til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har strikket ca 3 cm til babyen i magen før jeg fant ut at jeg heller måtte strikke ullklær til eldste først. Enkelt er det, det er rett og slett vanlig rettstrikk frem og tilbake. Man kan også gjøre det mer komplisert ved å strikke fra det ene hjørnet, men jeg skjønte ikke helt poenget med det, så jeg strikker vanlig frem og tilbake. Uansett, så tar det jo lang tid hvis man ikke er veldig rask til å strikke, for det er mange masker man skal strikke hver omgang og det blir mange ganger frem og tilbake.

Jeg husker ikke hva fargen heter, men jeg tror den heter grå eller noe. Helt nøytral farge fordi jeg var vel noe sånn som 6uker på vei når jeg bestilte garnet (regnet med å bli sykemeldt pga kvalme nå som sist og ville ha noe å gjøre da) og da visste jeg jo selvfølgelig ikke om vi får jente eller gutt.

Skrevet

jeg har sett meg ut en farge på nettsidene til nøstebarn.. men får ikke til å bestille den.. ender opp med naturhvit tenker jeg. gleder meg til å begynne :) må bare få bestilt først. synes fargene lyng og lys lyng er helt nydelige.. men da må jeg vite at det er ei jente og det er litt tidlig ennå :)

Skrevet

Jeg hadde ALDRI stikket før da jeg begynte på det pleddet, syntes det gikk kjempe bra! Jeg begynte med det ene hjørnet, synes det fungerte veldig bra med å legge til noen masker (og legge av når man kommer til midten) for hver gang, slippe å sitte og legge opp alle maskene med en gang... I høst/vinter skal jeg strikke et til, gleder meg!

Jeg brukte natur/ingen farge, visste ikke kjønnet og synes uansett det er fint med natur, det kan bli for mye rosa/baby blått etter min mening.

Skrevet

men den natur...er det som er "hvit"? har sett en farge som er litt gulere.. (nr 81) for de som gidder å sjekke netsidene :)

Skrevet

Det er kjempelett. Kan du strikke, kan du strikke det teppet. Det tar litt tid, og blir ganske kjedelig på midten av teppet, det må du ta høyde for.

Jeg strikket det i naturfarget silkeull. Jeg har senere strikket gensere etc i vanlig merinoull, og vil absolutt anbefale å strikke babyteppet i silkeull - det er mye mykere og deilig luksuriøst mot sart babyhud!

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg med vaskeanvisning til dette teppet? Husker bare at det var noe med grønnsåppe...

Skrevet

Vi har vel berre vaska teppene til ungane ein eller to gongar, då med ullsåpa frå Nøstebarn. Du kan og skylle det opp i berre vatn, eller prøve med milo eller neutral ullsåpe.

Eg har strikka eit par slike tepper og det er faktisk det lettaste du kan strikke, du strikkar rett fram, snur og strikkar like rett tilbake til du har brukt opp garnet.

Ungane våre har naturkvitt, mørk lilla og rosa. I tillegg har eg strikka syrin og så har eldste juniorteppe i dueblå, lille har i dobbelt 2-tråds garn, ein lys rosa og ein lyng.

Skrevet

men den som heter natur Ranveig R.. den er liksom ikke helt hvit eller? er så vanskelig å se på bildet synes jeg..

Skrevet

Naturfarvet er ikke helt hvitt, men naturfarvet. Og det er nr.10.

Jeg har strikket 5 tepper til nå både til egne unger og til gave

Jeg liker aller best det siste teppet som jeg strikket i naturfarvet ull/silke garn med heklet kant i en annen farve. Det er mye mykere og mer slitesterkt.

Jeg har vasket de i maskinen på ullprogram og med milo uten parfyme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...