Gå til innhold

kan vi spise salami??


kikken

Anbefalte innlegg

Litt usikker på hva jeg kan spise..Vet at jeg ikke skal spise rå mat, spekemat, røkelaks og mykoster, men kan man spise salami eller går det som spekemat??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Salami e spkemat, ja. Du kan spise spekemat så lenge den har vært frosset ved minst -18 grader i 3 døgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det er like greit å holde seg helt unna spekemat jeg i og med at det er en kilde til Listeria bakterien og denne forsvinner ikke om du fryser maten.. snakket med legen min og hun anbefalt meg å holde meg helt og holdent unna:) det er iallefall også mitt råd til deg:)

da er du helt 100% på den sikre siden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor sa til meg i dag at vi burde la være å spise salami under graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lege sa at det var viktig å ikke bli hysterisk på slike ting. Norskprodusert spekemat (deriblant salami) kan man ifølge min lege spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan selvsagt bare svare for meg selv her, men jeg har hørt at fersk salami og fårepølse går an. Jeg har hatt noen dager der jeg bare har våknet av at jeg har lyst på salami med majones, og da drar jeg og kjøper det på vei til jobb. Ingen her som har daua enda =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ok:):)takk for tips, tror jeg holder meg unna jeg også da, er jo ikke vits å risikere noe selv om man kanskje kan spise det..Hadde ihvertfall angret etterpå hvis noe gikk galt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje den særeste og mest kresne personen dere nå vet om (når det gjelder mat) Jeg spiser på brødskiven; salami eller hvitost eller nugatti. Thats it. Og selv om jeg er gravid, kan jeg bare ikke slutte å spise omtrent det eneste jeg liker på brødskiven. Spiste det daglig forrige svangerskap og det gjør jeg nå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D samme sa min lege! Så lenge man holdt seg innenfor holdbarhetsdato på produktet var d ikke noe problem. Så her har det gått mye i spekeskinke den siste uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...