Gå til innhold

Jeg snakket med en barnehageansatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ordene hennes kverulerer i hodet mitt.

De skal ha tøfler, selv om de ikke kan gå.

Sko må de ha, Stonz og Reimatøfler? Hva er det? Jo, en mor hadde noen flotte vanntette tøfler, hva het nå de? Jeg viste henne bilde av Stonz og det kom et bekreftende nikk. De brukte de utenpå skoene, for sko må de ha! Da ristet jeg på hodet og gikk.

Er det virkelig vanlig? Trodde barnehageansatte visste hva som finnes på markedet av barneklær.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så om man jobber med barn så skal man være vandrende barnetilbehørsleksikon?

Tøfler er greit å ha om det er kaldt/møkkete på gulvet for da sparer man sokker/strømpebukser...

Gjest sug lut
Skrevet

Kverulerer, gitt. Hva med å få seg omløp i stedet for merkevareleksikon?

Skrevet

Skjoenner IKKE hvorfor den samtalen kverner rundt i hodet ditt? Fordi hun ikke kunne navnet Stonz??

Tror du at de som jobber i bhg vet navnet paa alle mulige slags greier bare fordi de jobber med barn?

Merkelig innlegg fra din side maa jeg si..

Skrevet

Er jo ubehagelig med tøfler når man kryper. Hvis man vil spare sokker kan man kjøpe myke skinntøfler, istedenfor de med hælkappe som hun mente var riktig.

Nei, man trenger jo ikke å være et vandrende leksikon, men jeg synes virkelig det er rart at de ber foreldre om å kjøpe sko, når det finnes så mye annet og bedre, som jeg trodde alle barnehager hadde sett før. De passer jo mange barn og ser en del klær i løpet av en sesong eller to.

Skrevet

Ordene kverulerer i hodet ditt? Hehe;)

Men hvorfor reagerte du på dette? Jeg jobber på en barneskole, og har selv 2 små barn. Hadde det ikke vært for mine egne barn hadde jeg ikke hatt peiling på utstyr og merker. Har egentlig ikke så god peiling nå heller, med unntak av det jeg selv har erfaring med.

Skrevet

Jeg prøvde meg med vanntette sokker til sønnen min når han begynte i barnehagen i fjor. Innen de hadde skjønt at han ikke hadde støvler fordi han skulle ha dem på beina når det regnet, så kunne han gå så bra at jeg hadde kjøpt støvler.

Inne har han brukt skinntøfler hele tiden og de fungerer like bra om de kan gå eller ikke.

Skrevet

Mulig jeg er treig, men jeg skjønte ikke innlegget ditt.

Skrevet

Jeg jobber i barnehage og vil påstå at 90% av foreldrene aldri har hørt om reimadress, stonz eller nøstebarn ull... De fleste foreldre henge ikke her inne! De aner ikke at barna kommer til å fryse ihjel hvis de ikke har en reima tec+ dress.

Jeg kjenner til disse merkene fordi jeg avogtil er her inne, tviler sterkt på at de jeg jobber med sjekker hvilket merke det er på de ulike klærne/sko/tøfler. Vi er fornøyde bare barnet faktisk har en dress, eller tøfler (har de i tillegg tatt med byttetøy og tykk genser er vi fra oss av begeistring)

Skrevet

jeg jobber i barnehage, og må innrømme at før jeg fikk egne barn så visste jeg ikke så godt hva som fantes på markede. men jeg lærte jo fort hva som var praktisk osv....

Nå når jeg har to små barn selv så kommer jeg støtt og stadig med råd til hvor de kan kjøpe det og hva som er lurt å ha. jeg selv sverger til f.eks reima dress. Men slike klær reklamerer jeg ikke så mye for siden dette er dyre klær....

men jeg har anbefalt slike reimatøfler som du nevner... De har jeg hatt til mini i fjord vinter og de anbefales. de er vanntette og vindtette. så kan man bare ta ull osv oppi. de er litt foret men ikke så veldig...

Har aldri hørt om at barnehage personalet skal tvinge foreldre til å kjøpe sko..... Er jo ikke anbefalt å bruke det før de begynner å gå...

Som tøfler anbefaler jeg, og mitt eget barn har slike gym sokker... de holder bedre på varmen..

Skrevet

Vet du hva Dibbende mamma?

Jeg har jobbet med barn/ungdom i veldig mange år og jeg husker ikke hva ungene hadde på seg i dag en gang:o)

Når ansatte i barnehagen er på jobb er det vel greit at de følger med på barna enn at de skal oppdatere seg om hva som er best i utstyrskatalogen?

Skrevet

Skjønte ikke noe jeg heller:)

Skrevet

Synes de bør bevilge minst ett ekstra år på førskolelærer'n som innebefatter praktisk og teoretisk opplæring i passende merkeklær for barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...