Gå til innhold

ny UL på onsdag.


tinus med jente06,gutt10 og?12

Anbefalte innlegg

skal på ny UL på onsdag,er da 20+5.

De så nesten ingen ting av de tingene de skulle sjekke i uke 18.

Da lå ungen på langs helt nederst i magen og det gjorde at det var vanskelig å se noe.

Etter ultralyden ringte de meg og ba meg komme tilbake,blir da litt bekymret for at det er noe de så men ikke sa.

Håper alt står bra til med den lille og at de kan se hva det er,veldig spent.

Nervøs men samtidig morsomt å få se barnet en gang til,spesielt siden den er en del større nå.

Er det noen andre som også må tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

 

Jeg forstår veldig godt at det er med blandede følelser du skal tilbake. Jeg vet ikke hvor mye de fikk sett sist gang, men jeg var på UL i dag og var utrolig imponert!

På grunn av stor pågang på Ullevål fikk jeg ikke plass i uke 18, men er 20+2. Jordmora sa det var en frdel fordi det var enklere å se det de skulle undersøke. Det var helt utrolig!!!

-Fikk se tverrsnitt av hjernen, hun målte størrelsen t.o.m. på lillehjernen

-på hjertet så vi alle kamrene og at hjerteklaffene fungerte slik de skulle

-hun sjekket pulsåren fra lungene til hjertet

-sjekket ryggraden

-målte selvfølgelig lårben, morkake osv

 

Hun forklarte at på denne måten kunne de se om noe var galt, og at de nå kan "fikse mye" allerede når fosteret er i magen! I tillegg kan de vær forberedt hvis noe må gjøres umiddelbart etter fødsel, og foreldrene er da også forberedt på dette.

 

Jeg var helt fasinert!!

 

Poenget mitt er at hvis de ikke fikk sett alt dette sist, og ikke fikk tatt alle målene, så er det vel derfor de vil du skal komme tilbake nå når det er lettere å se.

 

Uansett: Lykke til og hold oss oppdatert!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jag må også tilbake, men ikke før i U 25, JM kunne ikke se alt på den ordinære UL, det viste seg at jeg var en uke mindre kommet enn først antatt ( Ifølge UL, ikke i følge meg... ) I tillegg så blir jeg fulgt opp grunnet en muskelknute i livmorenm så da skal jeg til spesiaist...

 

Ønsker deg lykke til i morgen, og håper at slt står bra til med den lille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg måtte også tilbake etter førstegang. Det var fordi hun mente jeg var kortere på vei enn vi trodde, så hun fikk ikke sett alt hun ville se. Dro tilbake to uker etter og da var alt bare bra :o) morro å se lillegutt to ganger :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ny UL og alt så til å være i skjønneste orden,barnet vokste som det skulle,men slet litt med å få bra bilder.

Fikk også vite kjønnet denne gangen,det var en liten gutt.

Så da kan man ikke være annet en glad.

Skal på 3d i november,det gleder jeg meg veldig til.

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...