Gå til innhold

H1N1


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vurderer sterkt å gjøre det. De anbefaler ivertfall alle gravide som er lengere enn 3mnd på vei å vaksinere seg..

Det må jo ligge noe i det. Men kjenner jeg er skeptisk til bivirkningene og hva det kan gjøre med nurket i magen og meg.Hmm vanskelig dette..

 

Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest på et annet forum om en som visste hvem denne kvinnen var gjennom en bekjent av sin mor (eller deromkring). Det sies at hun nylig hadde tatt vaksina... Det jobbes med å få dette bekrefta/dokumentert, men er litt kinkig pga sorg! Skal prøve å huske å oppdatere så fort jeg vet noe mer.

 

BTW - jeg skal uansett ikke gi mitt samtykke til vaksina, og det bestemte jeg meg for lenge siden. Jeg er forresten sjelden syk og blir fort frisk igjen når jeg er syk. Tror også det spiller en viktig rolle med livsstil (kosthold, mosjon, sollys etc).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg også er skeptisk.. når myndighetene kommer ut med slike opplysninger er det vanskelig å vite hva man skal gjøre.. Men avventer log hører litt mer tanker og meninger fra dere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ikke noen vaksine som er så lite testet ift bivirkninger, både på fostre og voksne for den del. Og det er litt rart at myndigheter og Folkehelseinstituttet anbefaler alle å ta vaksinen, det tror jeg aldri har skjedd før. Vanligvis sier de at gravide skal ta så lite vaksiner som mulig! Mulig jeg har en konspirasjonsteoretiker i magen (haha), men jeg tror kanskje det har en sammenheng med at NOEN har kjøpt inn 9 millioner vaksiner. Men hva vet vel jeg... Utrolig synd at denne nye moren døde, spesielt hvis det var av svineinfluensa. Men hvis det var det, så var det vel det første registrerte dødsfallet av svineinfluensa i Norge. De andre som er "en del av statistikken" her, har så vidt jeg har skjønt det dødd av andre ting, komplikasjoner eller andre tillegssykdommer SAMMEN med H1N1-viruset.

 

Når det er sagt ser jeg ingen grunn til at ikke jeg fint skal kunne klare å stå av en influensa som ifølge de lærde er mildere enn vanlig influensa. Jeg hadde ikke tenkt å ta en vanlig influensa-vaksine, selv om vi er på vei inn i influensasesongen (og det er heller ingen som har anbefalt alle gravide å ta en slik vaksine), så da kommer jeg heller ikke til å ta denne vaksinen.

 

Og til alle andre: Lykke til med å velge eller velge bort vaksinen! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det sies at hun nylig hadde tatt vaksina..."

 

Det lyder svært usannsynlig, ettersom vaksinen ikke er tilgjengelig enda!

 

Jeg skal ta en nøye prat med legen min før jeg bestemmer meg. Men i motsettning til mange her (virker det som) så har ikke jeg kompetanse og medisinsk kunnskap som overgår folkehelseinstituttet og rikshospitalet. Så jeg kommer til å følge de anbefalinger jeg får, selv om jeg generelt er svært skeptisk til medisiner og vaksiner.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Nei eg skal ikkje vaksinera meg.Såg på eit program forrige veka der dei sa at i denne vaksina var det små mengder kvikksølv.Det blir annbefalt at gravide ikkje skal eta f. eks. tunnfisk p.g.a.fare for at det kan inneholde kvikksølv .Eg vart óg litt skeptisk når produsentane sa ifrå seg ansvaretfor vaksina.Satsa på å holda meg frisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...