jmsg Skrevet 5. oktober 2009 #1 Skrevet 5. oktober 2009 Har bestilt sydentur til gran canaria i 1uke over svangerskapsuke 31-32. Nå er jeg usikker på om jeg bør dra... Hva mener dere??
Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #2 Skrevet 5. oktober 2009 jeg hadde ikke reist. synes ikke det er vits å ta noen sjanse. er jo en annen bakterie og sykdomsflora der nede, og sykehusene er nok ikke like gode som de norske dersom du skulle føde for tidlig eller bli syk.
Pirkeanonym Skrevet 5. oktober 2009 #3 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg hadde reist. Skal selv til Tenerife når jeg er 27 uker på vei
Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #4 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg var på Gran Canaria i uke 29/30 i forrige svangerskap. Hadde vannavgang 2 dager etter hjemreise. Fødte i uke 32. Har derfor fått streng beskjed av mannen om at denne gange drar vi ingen steder. Vil ikke fraråde deg å reise, men jeg ville hvertfall dele min historie. Så bestemmer du selv om du vil dra. Syns uansett det var deilig med sol, varme og fri. Kan jo ikke si om det var derfor vannet gikk, men de kunne heller ikke utlukke det. Flyreisen og varmen kan være en faktor. Lykke til med avgjørelsen!
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 5. oktober 2009 #5 Skrevet 5. oktober 2009 Hvis du velger å dra, husk å sjekke om forsikringene dekker når du er så langt på vei. Sjekk også med flyselskapet. Bare et lite tips... :-)
b77h Skrevet 5. oktober 2009 #6 Skrevet 5. oktober 2009 selv om jeg er aldri så desperat etter sol og varme etter denne sommeren, så ville jeg ikke selv reist så sent i graviditeten. Mye kan skje allerede da, og man kan havne på sykehus hvor de ikke snakker engelsk osv... En sydentur kan man ta når som helst - så hvorfor akkurat i slutten av graviditeten? Lange flyreiser er jo heller ikke gunstig...tar vel ca 5 timer dit.
Tremo Skrevet 5. oktober 2009 #7 Skrevet 5. oktober 2009 Da jeg ventet nummer en i 2004 skulle jeg egentlig reise til Bulgaria i uke 25-26 eller noe slikt. Legen min frarådet meg det på det sterkeste. Det ene var det at om jeg skulle få diaré, så hadde ikke det vært noe bra for barnet. Det andre var at om det skulle bli en tidlig fødsel, så ville det jo klart være best for meg, og antageligvis også barnet, å være hjemme i Norge. Så jeg valgte å ikke dra. Men det var slik jeg valgte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå