Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #1 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg har hatt migrene siden barneskolen, og det er den typen med synsforstyrrelse først. Dette har vært til å leve med tidligere, så lenge jeg har passet på å unngå de tingene jeg vet utløser dette hos meg. Men nå har det tatt helt av. Flere ganger i uka får jeg dette nå, og det er veldig plagsomt. Når synsforstyrrelsen pågår, ca en time før hodepinen kommer, ser jeg knapt til å gå. Jeg tar Zomig for å dempe smertene - og det hjelper sånn at jeg ihvertfall ikke er helt sengeliggende de dagene jeg har hodesmerter. MEN jeg er ute etter noe (gjerne alternativt) som fjerner anfallene. Noen som har ideer og tips ? Hva hjelper for DEG ?
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 5. oktober 2009 #2 Skrevet 5. oktober 2009 Eg brukar Relpax og blir fort sengeliggans med oppkast..... Har klart å holde det litt i sjakk ved å bruke psprøyte for å unngå mensen, men eg må også passe på at nakken og øvre delen var ryggen ikkje blir for stiv, så eg må ha nokon rundar hos kiropraktor med javne mellomrom. Kan faktisk få migrene etter å ha vore der, men da har eg som regel merka litt vondt i hue frå morgon av. Eg får ikkje synsforstyrrelser så eg må gamble litt på om eg har migrene eller ikkje, blir ofte at eg oppdagar at det er migrene for seint....... Eg får fokuseringsproblemer rett før det smeller inn. Tar gjerne i mot andre forslag eg au!!
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 5. oktober 2009 #3 Skrevet 5. oktober 2009 Sånn har jeg også. Skikkelig ekkelt. Kommer helt plutselig, ofte på ene øye og så blir deler av synsfeltet borte. Foreksempel hvis jeg leser en tekst så ser jeg ikke alle bokstavene. Er det slik du har det også? Bruker også Zomig, men det eneste som hjelper for meg er å legge med ned å sove.
Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #4 Skrevet 5. oktober 2009 Helt plutselig så begynner det å flyte på det ene øyet, etterfulgt av det andre. Men alltid en side som er værst. Det flyter og flimrer sånn at jeg ikke klarer lese eller se klart. Utolig ekkelt. Dette varer mellom 30 minutter og 1 time før det avtar og hodepinen setter inn. Siden jeg er alene med barna hele uka, og har en krevende lederjobb (100%) er det ikke mulig å legge meg ned for å sove. Zomig gjør det mulig å fungere, men det er helt j... noen ganger. Ihvertfall nå som det kommer så hyppig som flere ganger ukentlig...
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 5. oktober 2009 #5 Skrevet 5. oktober 2009 Hjelper tbl mot synet da? Blir det bedre når du tar de?
Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #6 Skrevet 5. oktober 2009 Nei, det må bare gå over av seg selv. Men det demper hodepinen etterpå. Som regel går det greit å bare skru ned tempoet litt til det roer seg. Jeg ønsker å finne en forebyggende behandling, som fjerner anfallene helt. En kollega anbealte tankefeltterapi, men jeg synes det høres litt svevende ut... ?
Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #7 Skrevet 5. oktober 2009 Tar du p-piller? Jeg ble mye mer plaget da jeg gikk på pillen. Hormonspiral virker derimot til å være ok.
Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #8 Skrevet 5. oktober 2009 Minipiller. Men har ikke begynt på nye, bruker de samme som etter flrste fødseo for 5,5 år siden...
Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #9 Skrevet 5. oktober 2009 Da er det ikke det tenker jeg. Andre ting som har hjulpet meg er avspenning når jeg kjenner at noe er på gang. Men sånt har du sikkert prøvd allerede.
winneboo Skrevet 5. oktober 2009 #10 Skrevet 5. oktober 2009 Bruker Selo-Zok som forebyggede og Almogran ved akutt anfall. Kunne ikke levd uten de medisinene. Før hadde jeg anfall annenhver dag, nå har jeg det sjeldent. Kanskje en gang i måneden.
Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #11 Skrevet 5. oktober 2009 Ok, takk for svar. Må få karret meg til legen igjen tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå