Gå til innhold

Hvorfor er vi så vonde mot hverandre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og leser innlegg på innlegg om influensavaksine. Og jeg kjenner jeg blir trist.Trist for at noen har mistet en mor, datter, kone og søster i svineinfluensa.Men ikke minst blir jeg trist når jeg leser hvordan vi svarer hverandre, vi gravide. Ja, det er nok mye hormoner ute og går som også kan ha en del av skylda. Men vi skal da ikke la dette bli en konkurranse i hvem som vet best eller tror de vet best, hverken på den ene eller andre måten. Det er godt å ha egne meninger, men ikke mistolk alt du leser. Ikke hiss deg opp over hva "hattifnatt" "babymamma" eller "voksende mage" (MERK; fiktive nick laget av meg) måtte mene. Ikke la vår felles voksende glede i magen føre til noe som skaper splid og uhygge. Ja, jeg burde kanskje ikke lese disse innleggene da dersom jeg ikke tåler slik. Men jeg er også en av de tvilende gravide som ikke vet om jeg skal ta vaksinen eller ei. Og da prøver jeg å finne ut hva andre mener om den saken. Jeg mistet selv i januar et foster på 10 uker. Gynekologer jeg har snakket med på sykehuset etter dette mener det er en stor sannsynlighet at det var den kraftige sesonginfluensaen min som trolig var årsaken. Men likevel vet jeg ikke nå hva jeg skal gjøre.

Til nå synes jeg vaksinedebatten har inneholdt for mye av jantelovens "du må ikke tro du vet bedre enn meg". Derfor henvender jeg meg til dere medgravide og ytrer ønske om at vi kan ha en saklig debatt uten å "skyte hverandre i foten". Vi står da tross alt oppi samme situasjon alle sammen. Er det mulig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte selv det samme når jeg leste de nyeste innleggene her.. Syns det er lite hyggelig lesing at enkelte skriver at man feks ikke vil syns synd på vedkommende hvis barnet blir født med misdannelser pga vaksinen.

Jeg er helt sikker på at valget DU tar er det som er mest riktig for DEG!!

Skrevet

Huff ja, jeg er helt enig. Det er stygt hvordan enkelte oppfører seg her inne. "God folkeskikk" og hensyn til andre mennesker burde gjelde her inne så vel som i den virkelige verden, selv om man her inne kan gjemme seg bak anonymitet. Man burde sjekke det man har skrevet et par ganger, og spørre om man ikke er litt overstyrt av sine egne følelser før man poster noe.

Skrevet

100% enig! det blir som mobbing.. ta seg sammen og oppføre seg som den mora hennes framtidige rolle er ...

Skrevet

Stiller meg helhjertet bak. Jeg er sjokkert over tonen.

Og synes ikke vi kan skylde på hormoner heller :) internett er skriftlig så det er mulig å lese over det man skriver og tenke seg om et par ganger før man publiserer!

Skrevet

Jeg er helt enig.

Jeg vet heller ikke hva jeg skal gjøre.

Skrevet

Godt innlegg, jeg er fullstendig enig.

Det må gå an å dele saklig informasjon med hverandre uten å hugge løs på denne måten. Det er svært lite fintfølende og virker for meg som fullstendig mangel på empati.

Det er jo ikke lett dette med vaksinen, så lenge det er så mange gode argumenter både for og i mot. Men, som mannen fra Folkehelseinstituttet sa, gravide skal først og fremst lytte til seg selv (før lege og institutt).

Fint at vi kan dele god informasjon med hverandre, og gjerne med kilder!

Lykke til alle vakre gravide! Måtte vi alle holde oss friske og føde sterke og nydelige barn! Jeg sender en klem til alle.

Skrevet

Helt enig! Det blir for dumt...

Vi kan dele informasjon og prøve å hjelpe hverandre! Det blir et vanskelig valg..:(

Skrevet

Jeg er fullstendig enig med deg, Mamma til to prinser!

Fra å bare ville lese litt om hva dere medsøstre mener om denne vaksinen som jee selv er så utrolig usikker på, sitter jeg bare igjen og er irritert og frustrert over tonen i disse trådene...

Bra sagt:)

Skrevet

Jeg skulle ønske noen bestemte for meg.. Det er vanskelig. Og hva med resten av familien? Skal de også ta?

Jeg skal til legen til torsdag og ser frem til å prate med han om dette. Er det noen som har snakket med legen sin?

Skrevet

Helt enig, kjempe bra innlegg :)

Er selv skremt over hvordan voksne folk oppfører seg her inne..

Skal ikke vi bli foreldre?? Skal ikke vi være ett godt eksemplar overfor våres egne barn???

Hvordan kan en liksom forvente at våre barn skal ha god oppførsel og respekt overfor andre når dems foreldre ikke viser ett godt eksempel??

Ja vi burde feie foran våres egne dør, før vi feier fremfor andre sine dører.

Skrevet

Helt enig! Må kunne gå an å oppføre seg uansett hormoner eller ikke.. :-)

Skrevet

Jeg er helt enig!

Trodde at dette forumet var til for at vi skulle støtte hverandre, ikke slege dritt fordi vi har ulike meninger. Jeg skjønner ikke helt hva de vil oppnå med å snakke til andre mennesker på denne måte, og lurer på om de oppfører seg på samme måten mot venner og bekjente...(I tilfellet så er jeg redd for at de er veldig ensomme).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...