nygift87 Skrevet 5. oktober 2009 #1 Skrevet 5. oktober 2009 Er gravid i uke 34 og på onsdag hadde jeg en blødning som etterhvert gikk over til å bli slim blandet med blo for så å bli lyserosa på torsdag. Var på føden og hun legen sa bare at mormunnen var blitt myk å at det kunne være grunnen til blødning. Men jeg tenker jo litt på slimpropp osv. I går kveld etter at jeg hadde gått en tur å ryddet litt gikk jeg på badet, og plutselig bare rant det vann, ble kliss våt i truseinnlegg, bukse og litt på gulvet... Ringte føden da jeg lurte på om vannet hadde gått. Kom opp ditt og de tok sånn test i skjeden og sa at det var ikke fostervann, og babyen hadde også fostervann, men jeg synes det så lite ut i forhold til på onsdag... Hun sa at livmorhalsen var 2,5 cm noe som er 1 cm kortere en onsdag... Det jeg lurer på er kan denne prøven ta feil? siden vannen eventuelt allerede hadde gått? Stoler VIRKELIG ikke på legene på sykehuset alltid altså, alle sier jo forskjellig, kan også nevne at jeg akkurat har verdt behandlet for GBS..
maizi Skrevet 5. oktober 2009 #2 Skrevet 5. oktober 2009 Heisann! Skjønner godt du er bekymret!! Hadde en del komplikasjoner forrige svangerskap og var mye bekymret selv. Min erfaring er at man skal lytte til magefølelsen sin. Hvis du føler at du trenger en sjekk til så ber du om det. Det er din baby, og du som har den i magen og har "ansvaret" for den. Du er jo mammaen hans/hennes! Om de på sykehuset i verste fall ikke skulle dele din bekymring og se på deg som masete el hysterisk betyr INGENTING. Det viktigste for både deg og barnet er at du er trygg og har det bra. Om det skulle være fødsel på gang så vil det nok uansett gå bra med babyn din når du er kommet så langt som dt du har. Kjempeflott at du allerede er behandlet for GBS, da er jo infeksjonsfaren adskillig mindre om det skulle være vannavgang etc. Vær obs på at du kjenner godt med bevegelse og ta kontakt med sukehuset med den minste forandring. Ønsker deg lykke til:)
nygift87 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. oktober 2009 tusen takk for svar... men vet noen om de fostervannsprøvene de tar av skjeden er sikkre på en måte siden vannet allerede evt hadde gått?
maizi Skrevet 5. oktober 2009 #4 Skrevet 5. oktober 2009 Kommer an på hvor lang tid prøven blir tatt etter evt vannavgang tror jeg. Ville tatt en tlf til sykehuset i morgen og fått en ekstra sjekk om jeg var deg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå