Gå til innhold

Bakovervendt barnesete i Wolksvagen Carawelle??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei¨

Skulle idag kjøpe Akta Graco cosmic comfort s sete til sonen vår. Men då vi skulle prøve sete i bilen var den stanga som går i golvet for kort, ca 3-5cm... Han i butikken sa at dette var det bakovervendte sete som hadde lengst sånn stang, og at vi derfor må kjøpe forovervendt sete....

Så eg lurer på om det er nokon som har bakovervendt sete i carawelle? I tilfelle kva slags type og pris?

Dette er ein eldre modell, 96 eller 97 modell.. so har ikkje isofix.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde akta graco cosmic i caravelle eg, hadde 94 mod hvis eg ikkje hugsar heilt feil. Me hadde seter bak og ikkje benk, veit ikkje korleis det er med benk....... Det gjekk akuratt med sete me hadde. Bruka det bakover med begge ungane før me bytta bil. Det var matter på golvet og dei gjekk litt opp i skøyten, hadde sete i midten bak.

Veit at det er endring i karoseriet i 96 hvis eg ikkje hugsar feil, kan hende dei har gjort noko anna au??

Skrevet

Har ikke selv, men tror Alva har Caravelle med i hvert fall ett bakovervendt sete. Kanskje hun kan svare?

Prøvde dere å sette Cosmic-setet utenfor setekanten (slik det skal være over 11 kg)? Da trengs det ikke så mye støtteben. Ville ha prøvd andre bakovervendte seter også, det er ikke alltid støttebenets lengde som har betydning, men kombinasjonen av bilstolen og bilens sete. Sett i hvert fall ikke barnet forovervendt hvis han er under 4 år!

Det finnes også bakovervendte seter uten støtteben, f.eks. Britax Two Way Elite og Brio Zento. Kanskje et sånt kunne vært en idé?

Skrevet

hmm...kan hende at comfort S`en, sjølve stolen er blitt høgre, for den er jo litt forandring på ifrå comfort uten den s`en, vist det var det eldre sete du hadde? Vi har jo ei rad med 3 seter bak framseta og benk i "bagasjerommet"... Eg blir heilt oppkava,heh...her har eg brukt so long tid på å finne da perfekte sete,ogso skjer dette!! argh!! Og VIL jo ha han bakovervendt. Han i butikken sa vi ikkje måtte finne på å "bygge opp" golve på bilen vertfall....

Skrevet

vi prøvde det berre vanleg bakovervendt? var han i butikken som gjorde det. Når han tok framsete lengre fram og sette bilsete lengre ut og la tyngde på det gjekk det sovidt i golvet. Men det er jo uansett veldig upraktisk å ha det der, ved døra, då må jo alle andre klatre over det. Og bak førarsete blir det ikkje plass til sjåføren om sete må så langt fram..

Britax twe har eg tenkt på, men om eg skal køyre må eg ha førarsete langt fram,so langt det går, for eg er liiiiita!

Skrevet

og han har nett blitt 1 år og eg vil ha han bakovervendt... so sant det let seg gjere...

Skrevet

Vi har et BeSafe izi Kid bakovervendt (går kun den veien) i vår Caravelle. Står kjempegodt i bilen og er mer å gå på for støttebenet. Vi pleier å ha det i litt liggeposisjon i bilen og vår 2 åring som er normalt høy har først nå siste ukene begynt å komme bort i baksetet med føttene sine, så det er supert med plass i slik bil med det setet :-)

Vi skal prøve et Britax ett-eller-annet som går til 25 kg bakovervendt i den også, men har ikke kommet så langt enda. Trenger jo to seter etterhvert siden vesla skal over i stor bilstol når lillegutten fortsatt bare er 2,5 år.

Skrevet

ja for grunne til at eg ville ha det akta setet var jo at det gjekk til 25kg og at eg kan snu det (ved 15kg?)... men eg må vel berre gje det opp. Rart at han sa at besafe sitt var kortare...for det var jo det sete eg først hadde lyst på, fordi eg syns det er finare,men tenkte eg skulle vere litt langsiktig å ta det sete eg kunne bruke lengst iforhold til kg...er jo ikkje godt å vete når han bikkar 18kg...og pengane veks ikkje på tre har eg funne ut..=/ =)

kanskje eg må nedatt be om at han prøver besafe sitt...

Faaaaaaader, det som nett har vore på tilbud og som eg slo ifrå meg å kjøpe då pga akta graco setet!!! aaaaaaaaaaaargh!!!!

det besafe setet dit er same str som det setet som kan gå begge veie? Nåken som veit om maxi cosi mobi(?) setet, korleis det er i str?

Skrevet

------dytt-skubb-opp-fram!!------- =)

Skrevet

-oppoppopp-

er det noken fleire der ute som har carawelle eller stor bil?

og om eg må ta framovervendt, er det då maxi cosi priori som er best? Han på butikken sa vertfall at det var bestselgaren..

men han sa òg at det er 30-40% større dødlegheit ved kollisjon i eit framovevendt sete..

Skrevet

Hmmm. Vi hadde den stolen i Caravellen vår, uten at det var noe problem med støttebenet. Det er en 94-modell, med 8 seter.

Skrevet

Vi har samme stolen som Alva. Null problem.

Mange klaget p åat stolen heller veldig fremover i småbiler. Slik at hodene til barna faller fremover om de sovner. Det skjedde ikke med oss. Stolen stod som støpt i! Helt perfekt.

Når vi snudde den fremover ble vi litt plaget med at det vred litt på seg.

Det løste vi bare ved å bruke stroppene som blir brukt når det står bakover. Vi festet dem fra stolen og bakover mot bagasjerommet.

Nå står stolen helt fast :)

Craco sin babystol ble også for liten for vår bil. Støttebenet nådde inne ned og selve basen ble for breid til setedelen. Så det lå bare å flyttet på seg når vi prøvde.

Maxi cosi sitt satt helt som støpt igjen. Rart det der.

Vær forresten litt obs på trekket om du velger en Besafe. Barn har veldig lett for å bli klamme om det er et av de fake stoffene :/

Skrevet

oki... då får eg prøve det=)

Snakkte nett med ein bilmann og han sa det ikkje skulle vere høgdeforskjell på seta i ein 94 modell eller 96/97modell... Eg blir litt loco koko av ditte her...

Trur eg skal prøve ein gong til med akta setet òg...kanskje det berre var akkurat det sete det var noko gale med?=) håpe håpe...sukk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...