ninobaby Skrevet 5. oktober 2009 #1 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg mistet på fredag, var da 10 uker... jeg vil veldig gjerne bli gravid igjen raskt.. det jeg lurer på er: denne blødningen jeg har nå, kan jeg regne det som mens, eller er det bare en sa blødning som vil vare lengre? hvis denne blødningen sopper fredag 9.10 så har den var ti 7 dager....får jeg el en uke etter den da? eller må jeg vente til neste blødning som vil da være normal mens? noen av dere som har prøvd igjen rett etter blødningen stoppet? sånn ca 3 uker etter en SA? Legen anbefalte å komme inn i syklusen igjen,men sa d ikke gjorde noe å starte rett etter... noen her med erfaringer?? er det lettere å miste eller å få misdannede barn om man har sex rett etter denne SA blødningen?? håper på svar =)
satser & vesla Skrevet 5. oktober 2009 #2 Skrevet 5. oktober 2009 Hei. Jeg har mistet i uke 10, fikk tabletter for å få ut rester. Jeg kan ikke svare helt på spm ditt pga jeg vet ikke om du hadde rester igjen som måtte ha hjelp utenfra. Men, jeg antar hvis du har hatt utskrapning så er det lurt til å vente liten stund med sex pga fare for infeksjon. Det er jo inngrep som kanskje kan skape sårbarhet i slimhinna. I min første sa fikk jeg alvorlig infeksjon som ga meg en tett eggeleder, jeg sjekket aldri med UL etter sa. Var veldig ung denne gang og viste lite om hva som måtte gjøres. Jeg husker ikke helt, men synes å huske at jeg blødde litt over 1,5 uke etter sa (da jeg mistet i uke 10). Men, der tror jeg er individuelt hvor lenge man blør. Også når man får eggeløsning. Leger pleier som regel å anbefale å vente en menssyklus før man prøver, men jeg har sett flere her inne som setter i gang så snart blødningen er ferdig. Lykke til videre med prøvinga :-)
MissAntrop Skrevet 5. oktober 2009 #3 Skrevet 5. oktober 2009 Trist å høre at du mistet. Jeg mistet da jeg var 6 uker på vei og blødde da i 5-6 uker. Fikk vel el ca 2 uker etter det og vips så var jeg gravid Jeg rakk altså ikke å få tilbake mens igjen og legen tok utgangspunkt i datoen jeg mistet for å beregne termin, noe som stemte helt på ul. Er nå 22+2 og babyen sparker masse.Ønsker deg all lykke til med å bli gravid igjen!
Trallllle Skrevet 5. oktober 2009 #4 Skrevet 5. oktober 2009 Trist å høre om aborten din.. Jeg mistet i uke 8 men oppdaget det ikke før i uke 13.. Da fikk jeg utskrapning og blødde vel en ukes tid eller noe etter det. Mensen var veldig rar etter MA en, og fikk liksom aldri ordentlig mensen før jeg var gravid igjen 2 mnd etter aborten. . Trur ikke jeg hadde noen eggløsning første mnd, men har lest om folk som har blitt gravide med en gang så er jo håp:) Det jeg lurer på er om dere som har mistet før, har sett hjerte banke på ul og likevel opplevde en abort?
lille frø, mor til to Skrevet 5. oktober 2009 #5 Skrevet 5. oktober 2009 Trist å høre du har mistet. Tida etterpå er veldig tøff og ofte det eneste man tenker på er å bli gravid igjen. Jeg mistet i MA, oppdaget i uke 13. Blødde en dager etter utskrapning. Fikk beskjed at jeg kunne prøve med en gang etter jeg var ferdig med å blø. Ble gravid på 1 pp og venter snart den lille. (Måtte vente 11 mnd på mensen da) Ta vare på dere selv i denne tøffe tiden og lykke til med neste graviditet. Det går bra neste gang!
satser & vesla Skrevet 5. oktober 2009 #6 Skrevet 5. oktober 2009 Hei tigern85. Da jeg opplevde sa i uke 10 blødde jeg slimaktig blod i to - tre dager før jeg fikk UL (pga helg), da så vi bankende hjerte og legen kunne ikke se at noe var galt. Jeg spurte legen om det var truende abort noe han sa det ikke var (?). 4 timer senere mistet jeg. Siden da har jeg nektet innvendig UL, det ble for traumatisk for meg. . . Nå er jeg høygravid og venter lita ei om noen uker :-)
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 5. oktober 2009 #7 Skrevet 5. oktober 2009 Trist og høre om aborten din :( Mistet selv i 2007 med nr 4 da jeg var ca 12 uker på vei, jeg husker jeg blødde mye... Er nå i uke 18 og gravid for 5 gang, og her spreller deg døgnet rundt... Jeg ønsker deg all lykke ^^
Yo&La+spire Skrevet 6. oktober 2009 #8 Skrevet 6. oktober 2009 Eg mistet i uke 9 og måtte ta cytotec. Blødde i ca 10 dager tror eg. Fikk EL 4 uker etter at eg mistet og ble da gravid igjen! Det er ikke noe galt i å begynne å prøve med en gang, gir ikke noen større risiko på noen måte, men kan vere vanskelig å bestemme termin da, for du kan ikke regne med å ha EL ca 2 uker etter blødningen som en normal mensen (vanlig at den blir litt forskjøvet f eks slik som med meg)......Eg fikk bekreftet termin på tidlig UL (uke 8 og 12) Har forresten hørt at det er større sjanse for å bli gravid rett etter man har mistet...
1stegangsmamma43 Skrevet 6. oktober 2009 #9 Skrevet 6. oktober 2009 Trøsteklem til deg som trengs nå. Har selv mistet i februar. Hos meg gikk alt supergreit av seg selv. Jeg dro ned på gynavdelinga på sykhuset og fikk innvendig ul og fikk konstantert SA. Tok hcg prøve den lørdagen, påfølgende mandag og uka etter. I den mellomuka mellom de to hvg'ene ordnet min kropp alt på egenhånd. Jeg fikk en ekstra ul fordi jeg hadde hcg nivå på nesten 500. Men alt var normalt. Kort fortalt var det muskelknutene mine som jeg fikk tatt bort rett over pååsken som var morderen. Og nå prøver vi her så godt det går å få det til igjen. Så lykke til videre. Enda en klem...
Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #10 Skrevet 7. oktober 2009 Hei Kriistine.. Jeg mistet i uke 7 og blødde litt kun i 3 dager.Vi førsøkte igjen med en gang,det var vel ikke helt planlagt men spiren satt og jeg er 13+4 nå... Må vel si som de over her at hvis du har hatt en utskrapning er infeksjonsfaren også større,og man bør vente litt lenger... Vi hadde ul i uke 12 og alt er bra med barnet:-) Vet ikke om du ble noe klokere,men lykke til og håper du snart er tilbake med ny spire:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå