Gå til innhold

Har jeg "rett" på allergivaksine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På pasienthandboka.no står det at man kan få allergivaksiner dersom man ikke oppnår tilstrekkelig symptomlindring ved å unngå de utløsende situasjonene. Men vi har hund, og det er han jeg er allergisk mot. Vil det bety at legen ikke vil gi meg vaksinen fordi jeg frivillig har en hund i huset?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg vet er at det koster masse penger, disse vaksinene.

Hos meg måtte jeg ta tester, og det måtte slå ut på hypersensibilitet. Slik fikk jeg innvilget vaksinen.

Så utifra hva du skriver vil jeg nok ikke anta at det i seg selv er grunn nok.. Du må ta mange tester, både lungerøntgen, astmatest, svare på mange spørsmål, og ta allergitester, som da må slå ut på hypersensibilitet.

Skrevet

Ok, skjønner. Så la oss si at jeg tar alle disse testene og de slår ut på hypersensibilitet. Kan legen da nekte å gi meg vaksinene fordi jeg har hund hjemme?

Hvor mye penger snakker vi, forresten?

Skrevet

Tja, usikkert.. Men, hvis du slår ut på hypersensibilitet, og du har forsøkt alle tenkelig medisiner, og ingen har effekt, så mulig.

Men, jeg tenker at hvis du er hypersensibel, så klarer du ikke leve med hunden din hjemme de to årene vaksinen tar for å oppnå full effekt. (slik jeg har forstått det). Når det er gress sesong her hjemme er det ingen lufting, mest opphold ved sjøen, kortison intramuskulært, øye\nesedråper, og dager hvor jeg ikke kan oppholde meg utendørs.

Alt dette tatt i betraktning fikk jeg innvilget ihvertfall! Tror det er ganske strengt..

Tror vaksinen koster 30-40.000,- pluss hyppige legebesøk hos spesialist m.m

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...