Gå til innhold

Ekstrem lukte-dille!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ikke dette med førstemann og har egentlig flirt litt når folk har fortalt meg at de hang over feks. jif flaska under hele svangerskapet.

I første trimester var jeg kvalm og orket ikke tanken på lukter i det hele tatt.. Dette varte frem til jeg var ca 16-17 uker, også har resten gått så utrolig smertefritt.

Men nå har alt forandret seg totalt!

Jeg er i uke 32 og fra ca uke 29 har denne dillen på lukter kommet for fullt.

-Materialboden på jobben kunne jeg flyttet inn i. Vet ikke hva det er som er så tiltrekkende der, men er vel litt sammensurium av forskjellige lukter. Jeg er sykemeldt nå, så nå får jeg ikke benyttet meg av den :)

-Kjellerlukt... kunne vært nede i boden vår en million ganger i løpet av dagen og bare sitti og sniffet inn lukten av murpuss, mugg og alskens rask som måtte befinne seg der nede

-bensin og eksos.. prøver å unngå det til den stor gullmedalje da, siden det er fyfy å stå å dra inn den lukten.:)

-Her på lørdagen gikk jeg gjennom bussterminalen i Oslo på vei hjem og der pusser de opp. Antagelig har de enten brukt et kjemikalie der inne til oppussingen, eller så var det gasslekkasje.. I alle fall luktet det helt vidunderlig!? Jeg fortet meg ut med en gang jeg kjente lukten pga at jeg ikke vil trekke inn noe farlige gasser, men helst av alt ville jeg stå der inne og sniffe...

-Siste er en smaksdille. Listerine munnskyllevann, den grønne. Ettersmaken som blir igjen når man har spyttet ut skyllevannet er himmelsk. Kunne sikkert brukt en hel flaske per dag om jeg ikke visste å begrense meg litt.. Klarer å holde meg til 3 ganger per dag...

Hehe.. det er jo helt fjernt at det blir sånn. Er det flere med spesielle diller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe... jeg kjenner igjen oppussingslukt dilla. Åhh det er nydelig. Ja kjellerlukta og. Vi fikser badet, og akkurat nå står det betong som skal tørke på gulvet. Igår luktet det ekstremt godt på vaskerommet, det var litt fuktig der inne.

Og jeg må legge til svamp. Prøv :-) Sniffe inn i en skumgummisvamp er helt nydelig

Skrevet

Jeg har akkurat kommet hjem fra fødsel og håper disse lystene nå har gitt seg. JEg hadde også sånn luktedille på bla kjeller og sånne typiske ting. Og noen bøker luktet også himmelsk. Bla Pondus boken... Innimellom lesinga sniffet jeg for den store gullmedaljen...

Et større problem jeg hadde var at jeg spiste kritt!! OG trefliser... Snakk om Pica - dilla på ikke-spiselige ting... Håper dette har gitt seg nå... ;-)

Skrevet

Hahaha, jeg også. Kjellern er det beste stedet som finnes på jorden for tiden. :) Har også de 2 siste gangene jeg har vært gravid tatt meg selv i å drikke vannet i dusjen. Herregud,men det er jo så godt... _Hjelp?! prøvde forresten når jeg ikke var gravid, det var virkelig ikke det samme.Huff, vi er da rare...

Skrevet

Jeg er helt gæren på vedlukt og kjellerlukt. Spesielt vedlukt. Vi har fylt kjelleren med ved for vinteren, og der i vedkjelleren sitter jeg så ofte jeg har anledning og sniffer inn den sjukt deilige lukta av ved..

Jeg er helt normal ...

Skrevet

kjenner meg veeeldig igjen i dette! hehe

blir helt rusa av å stå og sniffe i kjellern.. er nesten vondt og godt på samme tid.. på arbeidsrommet til gubben lukter det også himmelsk. og på vaskerommet kunne jeg stått i timesvis og bare sniffet inn lukten av fukt, rene klær, vaskemidler.... ah... åsså eeelsker jeg lukta som er inni kottene på loftet. kunne tenke meg å sittet inni kottet i timesvis!... bruker å sette opp døra til kottet slik at lukta skal spre seg i hele soverommet...

hheehe... vi er syke - vi gravide... ;o)

Skrevet

Haha... ja det er godt å lese at det ikke bare er meg som har rare ting for meg..

I tillegg glemte jeg helt å nevne de nye skinntøflene jeg har kjøpt til min ufødte sønn. De kan jeg gjerne gå og snuse på hele dagen her hjemme.. Nytt skinn lukter også himmelen! :)

Skrevet

kunne faktisk ha skrevet det innlegget her selv!! jeg var også kvalm til uke 17, og så kom denne dillen smygende.. hadde det slik ved sist graviditet også. og det er helt jævlig å ha lyst på sånne ting som man ikke KAN spise eller sniffe :P

måtte le høyt da jeg så det stod grønn Listerine, hehe.. jeg står nemlig å skyller med den selv, og det er nesten orgasmisk, hahaha.. samme med tannkrem, jeg pusser tenna 4 ganger daglig, med dobbel dose tannkrem.. bruker ALT for mye hårspray og parfyme, fordi jeg elsker den umiddelbare lukten, vil aller helst sniffe den :P

sniffer på diverse forbudte lukter, lukter ekstra når jeg går forbi sambo sin malekost som står i whitesprit.. elsker å fylle bensin.. går bevisst bak sambo når han røyker, for å lukte på sigarettrøyken.. hver gang jeg ser eksos og asfaltstøv får jeg et uendelig sug!

pappa måtte le da han tok meg på fersken i å sniffe bohus-katalogen her en dag.. uff.. kunne skrevet bok om alt det rare jeg vil sniffe for tiden.

du er ikke alene!! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...