Gå til innhold

Noen som husker dette med telling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg teller i uker selv, det er det mest nøyaktige. Men for de som ikke har gått gravide selv sier dette dem ingenting. Så hvordan teller man for å finne ut hvor mange måneder man er på vei? Teller dere tilbake fra termin når denne er satt, eller fra første dag i siste mens?

Så forvirrende...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg teller fra første dag med siste mens. Det var fredag 10.april. Så jeg teller uker hver fredag og måneder hver 10. Tror det må bli riktig..

Skrevet

Når jeg sier mnd sier jeg det på den måten som er mest forstålig for de som aldri har vært gravide og ta teller jeg bakover fra terminen. Hvis man skal være helt korrekt, så teller man uansett ikke i uker og for de som ikke er eller har vært gravide, så lurer de mest på hvor langt man har igjen og det blir riktigst hvis man teller bakover.

Skrevet

Jeg teller bakover fra termin. Ofte sier jeg "er halvveis og har 4 mnd. igjen" e.l.

Skrevet

1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager

2 fullgåtte måneder: 8 uker + 6 dager

3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager

4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager

5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager

6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager

7 fullgåtte måneder: 31 uker + 2 dager

8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager

9 fullgåtte måneder: 40 uker

Skrevet

Hehe.... husker selv hvor frustrerende det var når mine gravide venninner bare snakket i uker. Skjønte jo ingenting! Men nå som jeg selv er gravid så kan jeg jo nesten ikke dette med måneder:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...