Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #1 Skrevet 5. oktober 2009 mot svineinfluensa? Bare spør.. Hørte akkurat at en dame som nettopp hadde født var død. Er det ikke bedre å ta vaksinen enn det utfallet??
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #2 Skrevet 5. oktober 2009 Fordi man ikke vet langtidsvirkningene av den, og man vet jo faktisk ikke om bivirkningene er mildere enn selve influensaen.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #3 Skrevet 5. oktober 2009 Støtter innlegget over. Hadde jeg ikke vært gravid, men i en annen risikogruppe, hadde jeg nok ikke nølt med å vaksinere med. Men jeg er redd for at vaksinen skal ha uante bieffekter/langtidseffekter på den lille.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #4 Skrevet 5. oktober 2009 Nå er jo denne vaksinen laget på samme måte som andre influensavaksiner og de er godt utprøvd gjennom mange år. Når det gjelder svineinfluensa er det vel en vesentlig større fare for at et foster skades av influensaen enn at det skades av vaksinen. Hvis det er hvis det for eksempel er 1 promille fare for at mitt barn skades av vaksinen og 5 prosent fare for at det skades like mye av influensaen, hvis jeg ikke tar vaksinen, blir valget enkelt for meg.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #5 Skrevet 5. oktober 2009 Vanlig influensavaksine blir anbefalt at gravide unngår, pga at den er en såkalt levende vaksine. Hvorvidt svinevaksina er levende vet jeg ikke, for jeg har hørt forskjellig. Men jeg ville ikke tatt vaksinen nå. Men så har jeg også nettopp hatt svineinfluensaen og for meg gikk det helt greit. Men så går det jo også litt på dette med solidaritet da, om man liksom skal "surfe" på alle de som tar vaksinen... Hadde jeg ikke vært gravid og ikke hatt influensaen, så hadde jeg kanskje tatt vaksinen for å forhindre at jeg fikk den og dro med meg smitte rundt til alle andre... Men det er vanskelig å si noe sikkert..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå