Stinemor_ Skrevet 5. oktober 2009 #1 Skrevet 5. oktober 2009 Akkurat nå er ejg bare så dritt lei samboeren min. Føler at han er en selvopptatt, egoistisk plage!! Han skal få gjøre det han vil og bruke penger på det han ønsker, men jeg skal bruke min bitte lille lønn på barnet, noe som jeg synes er helt greit... men når bilservice regninger kommer på flere tusen og andre lignende ting, nei da har han plutselig ikke penger da,,, for han betaler lånet på leiligheten han, så da er han plutselig fritatt!! Jeg betaler da lånet på bilen!!!! Følet at jeg aldri får brukt så mye som 50 øre på meg selv!!! Jeg syns det er helt greit å bruke penger på met og lille gullet mitt og litt div regninger, men når det kommer større regninger oppå det igjen får jeg et problem, som bla er noe av det min samboer ikke forstår... og det er han som har hovedinntekta og tjener veldig bra.. jeg er ikke ferdig med studiene enda, så dette visste han om!!! Og hjelpe til i hjemmet er også et fjrent ord, jeg skal studere, jobbe, hente barn i barnehagen,lage middag, vaske og legge barn, rydde huset og helst litt til.. Hva faen gjør han!?!?!?! Tenker faktisk litt på at det ville vært bedre og bodd alene!!
Snuppa + Spire Skrevet 7. oktober 2009 #3 Skrevet 7. oktober 2009 Ja, hva gjør han? Hjemme? Og hvor mye jobber han? Og hvor mye jobber du? Hvor mye penger til fellesen bidrar han med og hvor mye bidrar du med? Og hvem eier leiligheten? Høres ut som om dere trenger å sette dere ned å klargjøre økonomien litegranne... Og arbeidsfordelingen... Ellers blir det bare krangel:/
Reveenka Skrevet 7. oktober 2009 #4 Skrevet 7. oktober 2009 Samboeren din har enda ikke forstått at en familie har felles økonomi... Dette må dere ordne opp i snarest, ellers kommer det til å forsure hele forholdet. Du skriver at du syns det er helt greit at du betaler mat og ting til barnet og div regninger alene - husk at du lar faktisk dette skje, når du ikke krever at han er med og betaler det det koster å ha barn. Blir helt oppgitt, jeg. Det er IKKE greit at du står for mat og ting til barnet alene! Forhold med atskilt økonomi høres ut som et kollektiv for meg, ikke et samboerskap.
therehag Skrevet 8. oktober 2009 #6 Skrevet 8. oktober 2009 jeg og samboeren min gjør sånn at absolut all inntekt blir samlet, så får vi en lik sum hver som er lommepenger. Av den samlede summen betaler vi regninger, alt til lillejenta, mat, og klær som er en nødvendighet. Hvis jeg har lyst på et par øredobber, en ekstra fin topp, eller han har lyst på en teknisk duppetings vi ikke trenger går det fra våre egne lommepenger. Vi er begge studenter, men har jobbet og jobber en del ved siden av. I år er det jeg som har tjent mest, men vet at han kommer til å tjene mere neste år. uansett spiller det ingenrolle, for vi gjør begge det vi kan. Vi skal kjøpe leilighet nå om ikke så altfor lenge, og kommer da til å skrive samboerkontrakt. vi skal fortsette og dele økonomien sånn fremover også, også etter at vi får jobb, og dette skal presiseres i kontrakten. er ikke riktig at vi begge skal jobbe fra 8-4, men hvis jeg/han tjener mer så skal den personen få mer å rutte med. angående hsarbeid har vi også en fordeling. Jeg lar han gjøre det han liker(stryke, støvsuge, ta ut søpple++), og så gjør jeg andre ting. heldighvis liker vi forskjellige ting;) jeg syntes du skal ta opp disse tingene med din samboer og si at du faktisk som alenemor ville hat mere penger å rutte med enn nå som du er sammen med han, men at du er glad i han og vil at dette skal fungere, men for at det skal fungere må dere dele mere rettferdig. hvis han ikke skjønner det så er det ikke noe poeng å bo med han lenger. du vil vel ikke at ditt barn skal vokse opp og tro at det er sånn et forhold skal fungere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå