Gå til innhold

Løfte/bære.


gravid_1983

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Forsiktig på grunn av bekkenløsning, men ikke mer forsiktig enn at jeg fortsetter å løfte på min sønn på 18 mnd. Så lenge du ikke har bekkenløsning, og løfter riktig, kan du løfte så tungt du vil tror jeg, bare pass på ryggen når du løfter og bruk knærne til å ta løftet, ikke løft med ryggen. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei :)

Jeg tenkte mer på i forhold til at noe kan skje med barnet. Har hørt flere som sier at det er farlig å løfte for tungt hele svangerskapet,pga fare for å miste barnet. Trodde egentlig bare det gjalt de første mnd,så tenkte jeg skulle høre hva dere her inne sier :)

Prøver å være flink til å løfte med knærne,for noen løft er det jo nødt til å bli,hvis ikke blir man helt hjelpesløs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les også hva Jill Jahrmann har skrevet. Jeg anbefaler "Trening for kule mager".

Jeg lever som vanlig (bærer tøy, planter i hagen min osv) og trener fortsatt med frivekter. Lærte markløft da jeg var ca 3 mnd på vei (fortalte det til instruktøren). Neste gang skal jeg legge på litt mer vekt fordi teknikken sitter og løftet er blitt lettere. Kjører ikke på full gass, men tar det passe pent. Nå skal det sies at jeg ikke er plaget med bekkenløsning eller at magen er særlig stor ennå.

Det at tunge løft kan føre til spontanabort tidlig i svangerskapet er vel en gammel myte. Noe annet er skikkelig tunge løft, hvor en må holde pusten og presse skikkelig. Men om formen tilsier det kan man gjerne trene både knebøy og markløft hele svangerskapet, men altså ikke så tungt at man må holde pusten for å klare løftet. Spesielt på slutten av svangerskapet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...