Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #1 Skrevet 5. oktober 2009 jeg er gravid, og ikke sammen med bf.. kan han nekte å se barnet dersom han vil det? bare lurer på om han må ha barnet annenhver helg og 1 dag i uken som vanlig samværsrett.
Gjest Filifjonka Skrevet 5. oktober 2009 #3 Skrevet 5. oktober 2009 Hvis faren ikke vil ha samvær, så kan ingen tvinge ham til det. Han kan utebli. Hvis du setter igjen barnet hos ham og forsvinner så kan han sette igjen barnet hos en nabo, sin mor eller hvem som helst. Barnet har rett til samvær med faren, men faren må samarbeide for at det skal bli mulig. Snu saken på hodet: Hvor trygg ville du følt deg på å sette igjen barnet ditt hos en mann som du visste at ikke ville være sammen med det? Som var villig til å gjøre det meste for å slippe samværet?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #4 Skrevet 5. oktober 2009 Kan ikke se for meg at noen kan tvinge han til å ha kontakt med barnet, tror ikke noen kan dømme han i retten til samvær. Det må da være utrolig vondt for barnet å vokse opp med en far som ikke vil vedkjenne seg barnet og som atpåtil skal tvinges å være sammen med en slik far. Da må det være bedre å skåne barnet for en slik far.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #5 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg var alene med eldste, faren skulle følge opp ditt og datt og han snakket om 50/50 fra dag en og var helt på jordet... Jeg lot han bare holde på og sa ja og ha (ikke likegyldig, men sa mye at dette tar vi h*n er født osv) Her har det vært kluss i samvær siden dag 1... Han har ennå ikke hatt ungen som er 3 år alene. Han har sett han 1 gang siden februar og det var da han kom uinvitert i 3 årsdagen... Far kan nesten gjøre som han vil, mor (vi) må sitte å la det skje... Jeg kan ikke nekte han samvær, for det er nesten umulig å få til igjennom rettsystemet. Jeg kan ikke nekte han å se ungen sin, men jeg kan si at jeg vil at samværet skal være hos meg, dette har far godtatt her.. På mange måter skulle jeg ønske at far her droppet helt ut, det har vært så mye frem og tilbake og tull at jeg har vært UTSLITT og ungen min reagerte mye når faren hadde vært her i form av trass/sinne og andre ting ikke ser til vanlig hos ungen. Far her gir ungen INGEN grenser. Han leker med ungen og jeg må nesten minne han på når ungen skal ha mat, og da ungen var liten måtte jeg si ifra når ungen skulle sove.. Ønsker deg LYKKE til!!!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #6 Skrevet 6. oktober 2009 Ja, selvfølgelig kan far nekte å se barnet sitt, det er jo ikke noen som kan tvinge mannfolk til å ha samvær mot sin vilje. Tenk da bare dersom det fantes en lov som sa t alle fedre må ha samvær med sine barn, hvordan skulle de barna få det når de faktisk var hos far mot hans vilje. Her i huset har vi nå ikke sett barnas far på over 10 år, ikke betaler han bidrag heller, ingen betalingsevne, må forstå. Fatter ikke hva jeg en gang så i den dritten
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #7 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg skal la være å spørre deg om hvor d.. du er men har du virkelig lyst til å sende barnet ditt til noen som ikke ønsker å se det???? Hvis du er så desperat til å få barnefri så bør du kanskje vurdere noe annet enn å bli alenemor..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå