Gå til innhold

Kredittkortene tar knekken på oss!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en gang nok inntekt til at vi fikk kredittkort, har 3 stykker på tilsammen nesten 200 000. Vet det er helt idiotisk, men slik ble det når vi plutselig hadde mulighet til å kjøpe flotte ting til leiligheta og barna våre! Som sagt - vet det var teit gjort, så ikke "kjeft" på meg pga det...

Nå er inntekta for liten til å få nytt lån og banken vil neppe hjelpe oss siden vi faktisk har lovt vi ikke skulle skaffe oss kredittkort da vi fikk huslån for noen år siden.

Nå er det alltid minus på kontoen når lønna kommer og jeg klarer såvidt betale alle regningene!

Hva skal jeg gjøøøøre.................

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fat mot og meld dere på luksusfellen på tv3, ny påmeldingsrunde starter nå! Evnt få dere gjeldsordning, dette kan ta flere år, men da har dere kun penger til det mest nødvendige mens kreditorene får sitt.

Skrevet

Snakke med rådgivningstjenesten i kommunen du bor.

Skrevet

Snakk med en rådgiver, prøv å samle alle smålån, finn ut hvor pengene tar veien og lag faste budsjetter.

Skrevet

Klipp, klipp, klipp.. Klipp alle kredittkortene du har. Finn ut hvor mye du skylder på alle. Ring banken, og hør om dere kan kun betale rentene på huslånet noen mnd, så betal ned kortene! Ha kjøpsstopp innad i familien.. Ikke kjøp annet en ytterst nødvendig i et par mnd. Og betal ned så masse du kan på kredittkortene før det renter seg.

Banken har kke rett til å få dere til å love at dere ikke skal skaffe kredittkort.. Og at dere lovde det har ikke noe å si, så lenge dere ikke har skrevet under på noe.

Skrevet

Hvorfor ringer du ikke bare bankene dere har kredittkort i og registrerer dere i svarteregistreret? Da vil dere ikke være kredittverdige før du melder fra om at dere selv ønsker det, da kan heller ingen kreditt opprettes om du skulle få lyst til det! Men husk også at du ikke kan tegne nye mobilabonnement, få nytt minibankort/kredittkort, kredittavtaler med ellos H/M osv... Men da blir i alle fall fristelsene mindre!

Skrevet

Takk for svar!

Kan jeg virkelig be banken om å få la være å betal lånet noen måneder (utenom renta) altså?

Skrevet

Ja, det skal være mulig. Bare forklar situasjonen.. Du får selvsagt mer betalingstid på lånet, men det er jo da kun noen mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...