Gå til innhold

Hvor vondt gjør det...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt teit spørsmål, men må spør. Jeg trodde dette skulle være umennesklig vondt, men... Nå har jeg sammentrekkninger med jevne mellomrom. Får tak i ryggen, men det gjør ikke alvorlig vondt, bare veldig ubehagelig. Er dette starten på rier eller hva skjer? Har hatt mye slik de siste dagene, men kun i dag de har kommet jevnt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan være det, men kan å være falske rier eller kynnere forsvinner de når du f.eks går?

Skrevet

Det kommer jo litt an på... Hvor langt er du på vei? Rier er vondt! Det har aldri vært bare ubehagelig hos meg ialllefall. Men er du rundt termin og du kjenner at det er noe annet enn kynnere så begynn å ta tiden i mellom=) Spennende;)

Skrevet

Blir værre når jeg reiser meg... eller tar mer tak.. litt vanskelig å forklare:p

Skrevet

Har 5 dager til termin:)

Skrevet

Med førstemann kom jeg inn på sykehuset med 9 cm åpning og var i full fødsel. Hadde da unnagjort mesteparten av det "vonde" hjemme iflg jordmødrene. Det ble vondt på slutten når jeg hadde ca 7-8 min mellom riene og jeg måtte legge meg, men det var veldig lenge overkommelig med jevne rier over en lang periode. Tror det er veldig individuelt ift hvor mye smerte man tåler. Da var jeg førstegangsfødende og ante jo ikke hvor vondt dette kom til å gjøre.

Det er nok trolig starten på noe. Lykke til!

Skrevet

Har også sammentrekninger i korsryggen nå. Hvert 6. minutt ca. Er ikke veldig vondt, men ganske ubehagelig. Men det er sånn at hvis jeg står så må jeg henge over kjøkkenbenken og puste dypt.

Noen kan sånn uten særlig smerter og vips så har mange cm åpning, mens andre har store smerter og det skjer ingenting.

Skrevet

okei, ser det ble litt skrivefeil i innlegget mitt. Hadde litt vondt når jeg skrev. Har også bare 5 dager til termin. Snakket med venninna mi på telefon isted og da var det vanskelig å snakke når det om en sammentrekning. Det er MYE verre når jeg står og går, enn når jeg sitter slik som nå. Skal til jordmor om en times tid. Spennende å se om det er noe på gang, eller om det bare er falske rier.

Spennende om det virkelig er noe på gang hos deg også :)

Skrevet

det høres ut som rier ja.. men de blir vondere jo mindre tid det blir imellom:-) lykketil!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...