Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #1 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg tror legen min ikke vet hva som feiler meg / ikke vil finne det ut :/ For snart 3 uker siden ble jeg opphovnet i halve ansiktet og fikk fryktelige smerter.. gikk da til legevakt og fikk tatt litt prøver , og ble sendt hjem med paracet... dagen etter var det bare verre og prøvene på crp (tror d het det ) var veldig høye. ble da sendt med ambulanse til sykehus for mer utredning... var der en dag og de gav meg beskjed om at det var bihulebetennelse... fikk pencilin og ble sendt hjem nok en gang... i mellomtiden fra sykehusoppholdet har jeg bare fått mer og mer smerter - og flere ting som feiler meg *veldig slimete i halsen *føler meg kvalm hele tiden *sover minimalt - får rett å slett ikke sove *den ene armen min stråler av smerte *halve ansiktet verker ennå *har ingen matlyst *føler meg veldig syk *ingen energi *oppblåst *får ikke gått på do *er svimmel og har vondt i hodet *får ikke til å svelge spyttet mitt en gang :/ jeg er redd legene ikke har tatt meg seriøst og at det er noe alvorlig galt med meg da jeg aldri er syk! forkjølelse osv kan det ikke være... lungene mine har blitt lyttet på å ingen ulyder der heller... hva skal til for å få legene til å se på meg igjen ? jeg ble sykemeldt 14 dager og gruer meg til at jeg skal enten få ny sm - eller om jeg må begynne å jobbe :/ vil bli frisk !!!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #2 Skrevet 5. oktober 2009 har også gått på 3 pencilinkurer uten bedring hi
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #3 Skrevet 5. oktober 2009 Alle symptomene du nevner kan enkelt knyttes til bihulebetennelse og bruk av antibiotika, altså. Strålingen ut i armen kan skylde hevelse som trykker på nerver til armen, og vil forsvinne når infeksjonen går tilbake. Jeg har lite tro på at det feiler deg noe mer alvorlig enn en kraftig bihulebetennelse. Du må ikke være så hysterisk, men heller forsøke å hvile deg og la medisinene virke. Dersom du er like drlig om 5 dager, bør du ta kontakt og se om ikke du trenger en sterkere type antibiotika.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #4 Skrevet 5. oktober 2009 nå har jeg jo hvilt i snart 3 uker og har fått 3 sterke pencilin-kurer... men likevel ingen bedring... hi
Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #5 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg hadde bihulebetennelse en gang med crp på 170. Fikk en type antibiotika som ikke virket, fikk etterhvert en ny type. Langt sykdomsforløp og tok vel tre mnd før jeg var meg selv igjen. Det er naturlig at det tar en stund før du kommer deg. Symptomene du har er vage og et tegn på at du enda er slapp etter sykdommen du hadde, og at du kanskje er engstlig for at du ikke skal bli frisk..? Men ikke nøl med å dra til legen, kanskje du trenger en annen type antibiotika.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #6 Skrevet 5. oktober 2009 Kanskje du er av typen som må ha intibiotikaen intravenøst?
Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #7 Skrevet 5. oktober 2009 Ok ser nå at du har gått på tre kurer. Ikke rart du er oppblåst og kvalm. Du må nok bare ta tiden til hjelp.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #8 Skrevet 5. oktober 2009 jeg hadde en crp på rundt 50 første gang , og dagen etter var den på 160 da jeg ble sendt på sykehus. på fredag var den over 230 !! og jeg fikk den sterkeste pencilinkuren fikk jeg beskjed om ? hatt 3 forskjellige merker nå - og tar 4 piller pr dag... hi har også hatt bihulebetennelse før - og symptomene er ikke de samme!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #9 Skrevet 5. oktober 2009 grunnen til engstelsen min og hysteriet er vel pga det er veldig mye sykdom i familien som rammer i ung alder.. men siden jeg selv har vært frisk har jeg ikke tenkt på det... har hatt ganske mørke tanker de siste dagene , føler meg ubrukelig og samboeren klager på at jeg er dårlig ikke noe gøy å føle seg sånn... hi
Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #10 Skrevet 5. oktober 2009 Det hender man får infeksjoner uten at man vet årsaken. Du har hatt en stri type og det tar lang tid før du blir frisk. Skjønner at du blir redd når du er usikker på hvilken type infeksjon du har hatt. Har du hatt flåttbitt? Evt testet deg for borreliose? Ikke de typiske symptomene men....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå