Gå til innhold

Ved planlagt keisersnitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det alltid 10 dager før ultralyd termin? utfører de da planlagte keisersnitt i helger også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg fikk KS-dato bare 4 dager før termin. Nå ble det ikke KS, men det er en annen historie. :o) Tviler på de utfører planlagte KS i helgene forresten.....

Skrevet

Da lurer jeg på hva som bedømmer ks-datoen. Jeg har jo født to stk før termin tidligere. Jeg heller tror ikke helgene brukes til det.

Skrevet

jeg fikk 15dager før termin for det var de hadde ledig.å de gjorde det på spesiele dager også kl.7.30 første og 8.30 tror jeg det var.ihvertfall bare noen få timer på morgene.så endten var du nr2 eller nr1.ihvertfall hvis det er planlagt langt fram i tid kansje andeleds hvis du ikke får i gang fødels å de velger å ta ks.til meg hadde jeg fødedatoen klar i uke 25

Skrevet

Næh, det varierer. Alt fra et par dager før termin til tre uker (om det da ikke er medisinske grunner til å ta det enda tidligere). Ingen planlagte snitt legges til helg.

Skrevet

Jeg vil tro årsaken til KS spiller stor rolle, hvordan evt. tidligere fødsler har forløpt, hvor lang reisevei man har til sykehuset spiller sikkert også inn. Min første ble født 12 dager før termin, det var ingen faktor i valg av KS-dato med nr 2.

Skrevet

Da håper jeg de finner en dato som ikke er så nære termin siden jeg alltid har født litt før. Har litt angst for at jeg får en sen dato, og fødselen kommer i gang. Også mtp at sist gang tok det to timer å føde. Denne gangen kan jeg ikke føde. men de legger vel slike ting til grunn også?

Skrevet

Mellom 1-3 uker før termin er vanlig står det i papirene mine fra sykehuset. Jeg hadde keisersnitt 12 dager før termin forje gang. Da fikk jeg velge hvilken dag jeg ønsket å opereres fra mandag til fredag og valgte fredag, altså den nærmest termin (men det var pga av at jeg skulle på kurs de andre dagene).

Denne gangen sier de at keisersnittet skal tas iallefall 14 dager før termin, uten at jeg har fått noen konkret dato.

Skrevet

De tar ks etter hvordan forrige fødsler har forløpt.

Min første ble født dagen etter termin, derfor ble mitt ks satt opp til 7 dager før termin. Nå gikk vannet dagen før planlagt ks, så da ble det ks 2,5 time etter vannavgang,

Mellom 7-10 dager før er normalt, i følge legen jeg pratet med i forkant.

Skrevet

Jeg fikk en uke før termin, men han kom før det .... he he, det ble hastekeisersnitt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...