Gå til innhold

Hvordan skal barnerommet være? :):)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke om det skal være rosa eller blå. Eller om det skal være grønn pastell eller kansje gul? Om det skal være mørke eller lysemøbler?

Søren meg ikke lett. Alt er jo fint uansett ;)

Så noen som vil dele sine tanker om hvordan de skal/har det? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har lys brune/beige vegger, og hvite møbler. Har hvite lister og karmer rundt vinduene. Vi vet vi får en gutt, så vi har hengt opp lyseblå gardiner med svakt hvitt mønster. Ble veldig fint. Parkett på gulvet.

Det er lurt å ha en basisfarge på veggene, for etter som barnet vokser, holder det å skifte ut gardiner/bilder, så blir det som nytt.

Lykke til med oppussing:)

Skrevet

Ååh, det hørtest nydelig ut :) Kansje beige ikke er så dumt nei.

Tenkte på lysgrønn pastell. Men usikker. Å om vi kun skal ta en vegg bare å resten kvitt siden rommet ikke er så stort.

Tapet da? eller male noen figurer på veggen? Klør etter å male :P

Skrevet

Hos oss ble det alt annet enn basis..

Vi har malt Ole Brum, Nasse, Tigergutt og de andre fra hundremeterskogen på veggene. Nederst har vi malt gress, og øverst er det blå (altså himmel). Innimellom figurene malte vi litt trær, blandt annet huset til Brum. Så skal vi klistre selvlysende stjerner og måne i taket (som også er blått som øvre del av veggene). Et skikkelig hundremeterrom med andre ord. Det ble kjempestilig, men skjønner at lillegutt kommer til å bli lei av det etterhvert. Men siden dette blir vår første var det moro å gjøre noe spesielt, dessuten syns jeg det er kos å sitte å pjuske litt med maling. :)

Møblene (foreløbig bare stellekommode og seng) er trehvite.

Skrevet

Det hørster så artig ut :) Var igrunn litt sånn jeg kunne tenkt meg. Å male litt figurer på veggen. Syns det er så moro :) Lyst å ha et livlig rom. Så når han/ho blir lei så får jeg male over. Ikke værre enn det.

Vi vår se. Ender vel opp med en enkel enslig vekk med grønn:P

Skrevet

Vi har akkurat flyttet inn i nytt hus,så babyrommet er det siste på listen som blir oppusset. Lillemor bodde på vårt rom i egen seng i et år før hun flyttet på eget rom,så vi regner med å ha god tid på lillemanns rom :)

Men, rommet til lillemor er blitt kjempefint! Det gamle rommet hennes var gult og mørk rosa med sjakkrutet gulv og blå møbler. Jeg liker veldig godt gjennomført Alice i wonderland tema... Altså mange farger,som passer sammen vel og merke. Jeg er ikke så nøytral i fargene kan man si...

Vi har nettopp pusset opp rommet hennes her i nye huset, nå er hun tre og ville ha rosa. Så da fikk hun 2 rosa vegger, en dyp rød og en hvit. Blå gardiner med feer på, blått skap, hvit hylle og kommode, jeg har malt en hvit/rød/rosa Hello Kitty i et hjerte på den røde veggen over sengen hennes,- med 7-8 andre hjerter rundt også. Samt på døren hennes brukte jeg tavlemaling og malte halve døren sort med tavlemaling,med toppen som siluetten av et slott. Så kan hun tegne på det soert så mye hun bare vil :)

Og bilbane-teppe på gulvet og saueskinn foran sengen. Hun elsker det :)

Bare fantasien setter grenser! Bruk klare farger, evt sjablonger etc. Ikea har noen flotte klistremerker som kan pynte opp kjedelige fronter på hvite skap f.ex....lek dere og babyen blir lykkelig :)

Skrevet

Vi holder på å pusse opp alle tre barnerommene as we speak:) Lisa sitt rom (hun er 5 og har valgt selv) er selvfølgelig rosa. To vegger er malte i lys (tyggigummi-)rosa og to vegger er litt mørkere gammelrosa. Det ble veldig fint! Vegard sitt skal males med 3 vegger i lyseblått og en vegg i mørkere blått. Han er 3 og har også valgt selv. Minstemann er jo ikke født ennå og får ikke velge selv:) Hans rom skal ha en brun og tre lysegrønne vegger. Takene på alle tre rommene har hvitmalt panel, og gulvene er i heltre. Vinduer og taklister er hvite, mens dørene er i heltre. Dørene skal males hvite, men det blir ikke gjort i denne omgangen. Det venter jeg med til vi er klare for å male alle dørene i hele etasjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...