Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #1 Skrevet 5. oktober 2009 Er dette like farlig for foster som om jeg skulle røyket? Familien min er storrøykere, og dem går ikke ut eller noe, de lufter kanskje litt, har unngått dem så mye som mulig. (Er ikke der så mye fra før) Men nå fremover er det en del familiebursdager og slike ting.. Jeg vil jo helst spare meg og spiren for passiv røyking, men kan jo nesten ikke unngå det heller.. :s Og nei, det nytter ikke å be dem gå ut, da ber de meg om å gå istede.. Eller så får jeg leksjoner om at det ikke er sååå farlig, de røykte jo tross som skorsteiner når jeg og mine søsken var små, og ingen her er syke..( og det er hvertfall ikke takket være dem) Hele den voksne slekten røyker. (foreldre, tanter og onkler)
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #3 Skrevet 5. oktober 2009 Passiv røyking er farlig. Jeg måtte slutte å besøke folk som røykte da jeg var gravid, av den enkle grunn at jeg kastet opp av lukten.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #4 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg tror ikke passiv røyking er like farlig som om du skulle røykt selv. Jeg har forstått det slik at det er påvirkning over tid som er farlig for fosteret. Og det er vel ikke så ofte du er blant familien din? Noen timer i ny og ned vil jeg tro ikke er så veldig farlig, men skjønner godt du synes det er ubehagelig. Og utrolig hensynsløst av familien din, synes jeg. Hva skal de gjøre når barnet er født?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #5 Skrevet 5. oktober 2009 Det kommer litt an på om man sitter i et røykfultrom, eller om man snakker med noen som røyker ute. Passiv røyking er skadelig, men du får ikke i dedg samme mengder "dritt" ved passiv røyking som når du selv trekker det inn i systemet. Men, unngå steder der det røykes inne.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #6 Skrevet 5. oktober 2009 Tror at passiv røyking er like ille som om du skulle ha røyka selv. Jeg har vert passiv røyker hele livet, uansett til hvem i familien jeg kom var det noen som røyka. Da jeg tok mitt første trekk merka jeg ikke noe, ikke noe hosting eller noen virkning. Folk kjefter å smeller for jeg må aldri finne på å begynne å røyke, samtidig sitter de å pumper oppi fjese på meg! Og det er ikke som at de slutta da jeg ble gravid!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #7 Skrevet 5. oktober 2009 Vel, da skulle dem slutte.. (as if, tror neppe dem klarer det) Men har sagt klart ifra at dem ikke får ha barnet på overnatting og slike ting da.. Og de får heller slutte å røyke inne før vi kommer.. Men det vil dem ikke nå.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå