Gå til innhold

Hvor mye babler deres babyer på 9 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en jente som prater som en foss.

Det høres helt merkelig ut, for hun prater på en måte i setninger, og tonefallet er riktig. Det høres nesten ut som arabisk eller noe, hehe.

Hun kan sitte på fanget mitt og se på meg med et intenst blikk og si en slik setning mens hun for eksempel peker på katten. Når jeg spør: "Hva mener du?" så gjentar hun setningen og for meg høres det ut som om hun bruker samme tulleord som hun gjorde sist fosøk. Hun blir etterhvert veldig irritert når jeg ikke forstår virker det som, for hun kan begynne å hyle eller gråte.

Hvor lang tid tar det fra at de babler slik til at de begynner så smått å snakke? Nå kan hun si mamma, pappa, noe som likner på gitar (hun sier Gikk og strekker seg etter gitaren) og sier en slags versjon av navnet på den ene katten vår.

Gleder meg veldig til å forstå hva hun sier altså, har en følelse av at det er mye rart inne i det lille hodet :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

niesen min snakket rene setnigner når hun var 18 mndr. Hadde mange rene ord når hun var 10 mndr allerede. Hun er lynende inteligent og fanger opp alt som skjer rundt henne. Så kanskje din lille er en slik en? NIesen min forklarte dette med liv og død for sin mor (min søster) når bestefaren hennes døde. Det var skremmende ifølge min søster, for hun hadde en innsikt som var helt ekkelt. Da var hun 4 år gammel....

Så kan fort hende at din lille kommer med rene ord snart. Snakk masse med henne. Les pekebøker og andre bøker, syng barnesanger som fola fola blakken osv. Dette hjelper utviklingen. Og bable med henne. Prøv å herme etter hennes babling, det er kjempemoro for barnet, og det trigger herefunksjonen hennes også, og dermed kan hun bli enda mer ivrig etter å herme etter ord fra dere :)

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg tror ikke hun er så mye mer intelligent enn andre, hun snakker jo ikke direkte, men hun er veldig kommunikativ. Hun har bablet slik i setninger siden hun var 4 mnd ca, men nå er det helt ekstremt. Det bare renner ut.

Nå åler hun seg rundt i leiligheten og babler til alt hun ser. Tar opp noe, babler til det eller om det en stund og suser videre. Hun har nå også begynt å åpne dører hvis de står litt på gløtt, så hun er helt klart på vei til å bli et selvstendig lite menneske ;)

Skrevet

Flere som vil fortelle om bablemønster? Og sier de eventuelt noe dere kan forstå?

Skrevet

Sønnen min høres også ut som en araber når han babler,han er 9.5 mnd! Skikkelig morsomt å høre på!

Han kan si mamma nå,og titt ta sier han når vi leker borte vekk-tittei leken :)

Og han sier vovva til hunden .)

Skrevet

Åh, det er så moro altså. Det blir bare helt fantastisk å følge utviklingen fremover. Jeg syns det blir morsommere og morsommere å være mamma!

Særlig smelter jeg når hun stopper opp i det hun gjør, ser på meg med tidenes mest intense blikk og kaster seg mot ansiktet mitt med åpen munn og suger seg fast, hehe. Rett på sak.

Skrevet

Sånn gjør min og! Og han elsker å bite meg i haka,men pappaen skal han bite i nesen,så ler han etterpå :)

Det er kjempegøy å være mamma!! :D

Nå har han begynt å løfte puppen min når han skal ammes,haha,de har blitt så små de puppene,så jeg tror han sliter litt med å få tak eller noe,for han tar tak med begge hendene,og løfter litt og så suger han seg fast hehe . Vet iallefall hva han vil!

Skrevet

De begynner vel snart å be pent. Da er det på tide å slutte syns jeg ;)

Skrevet

Jeg har tenkt å slutte nå snart,men nå snart vet jeg ikke når er. Men jeg er enig i den der altså. Jeg bare utsetter det og utsetter det,for det er så koselig. Men det blir jo bare mindre og mindre amming,han har makk i ræva virker det ut som hehe,for han klarer ikke å ligge i ro ;)

Skrevet

Jeg fortsetter nok til hun runder året tenker jeg. Det er jo bra for dem da. Men jeg er snart klar for at hun skal kunne sovne uten å ammes i søvn..

Skrevet

Jeg måtte lenge det med min,men så kutta jeg det tvert,ga mme istedenfor,så nå sovner han av seg selv,OG sover hele natta :D Våkner av og til kl 5 og tror jeg er klar for lek,men da tar han feil ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...