LizzyG Skrevet 5. oktober 2009 #1 Skrevet 5. oktober 2009 Flytter ganske snart inn i et hus og der skal jeg pusse opp rommet til jenta mi på snart 3 år. Rommet er nå hvit tregulv og blåe vegger. Tenkte å beholde gulvet hvitt, men hvilken farge/ nyanse er fint på et jenterom? Bare rosa, en hvit vegg og resten rosa eller hva foreslår dere?
bondeknøl Skrevet 5. oktober 2009 #2 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg skal snart pusse opp rommet til snuppa mi, og da skal jeg ha det helt hvitt med den fargen som er på bildet på linken på mønstrene på den gamle døra og de gamle listene, men masse stoff ting med matchene farger.. fargen er ikke helt lik, men nesten! syns den er kjempe fin hvertfall
bondeknøl Skrevet 5. oktober 2009 #3 Skrevet 5. oktober 2009 glemte jo så klart linken nå! http://www.pickles.no/storage/pottitrykk/maling.jpg
bondeknøl Skrevet 5. oktober 2009 #4 Skrevet 5. oktober 2009 dette rommet likte jeg også veldig godt http://1.bp.blogspot.com/_1wuxjKnj2fU/SXD7wqKAzBI/AAAAAAAAATE/my0vWiSfwp8/s1600-h/barnerom+1.jpg
Gjest mphs Skrevet 5. oktober 2009 #5 Skrevet 5. oktober 2009 Her har den ene jenta en lys fin grønnfarve på sitt rom og den andre jenta har farven vanilje på tre av veggene og lys rosa på en vegg.
LizzyG Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 5. oktober 2009 Hvordan tror dere det hadde vært å ha en rosa fondvegg, og resten av veggene hvite? Eller blir det for mye hvitt siden også gulvene og taket er hvitt? Og ville dere ha valgt lys rosa eller en litt sterk rosafarge?
Gjest mphs Skrevet 5. oktober 2009 #7 Skrevet 5. oktober 2009 Den rosafarven vi har nå er veldig lys og jeg syns den ble for lys så skal male på nytt nå i litt sterkere rosa. Jeg syns kanskje hvit blir for kaldt og det er derfor vi har valgt vanilje som også er en ganseke lys farve men ikke av de aller lyseste. Jeg syns det er mange fine lyse farver som ikke er helt hvite.
LizzyG Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 5. oktober 2009 OK, har null peiling på farger:) Hvordan finner jeg ut hvilken vegg som burde være fondvegg? Rommer er vanlig avlangt firkantet.
Gjest mphs Skrevet 5. oktober 2009 #9 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg valgte den veggen der det ikke er vinduer eller dør. Altså en hel flate. Tror det er det som er mest vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå