Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #1 Skrevet 5. oktober 2009 Hvor usikkert er det egentlig å bruke "avbrutt samleie" for å hindre graviditet? Vi gjør dette, egentlig kombinert med sikre perioder (unngår sex en uke før og noen dager etter el). I helgen hadde vi imidlertid sex på de mest fruktbare dagene, og jeg er usikker på om jeg da kan ha blitt gravid tross at samleiet ble avbrutt før utløsning. Mannen min ser ut til å ha full kontroll på dette, men jeg har hørt at det kan snike seg ut noen svømmere før utløsning? Hvor reelt er dette? Hm.. Ville ikke vært katastrofe med en baby til, så akkurat nå er jeg mest bare nysgjerrig ..
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #2 Skrevet 5. oktober 2009 Mitt siste barn var ikke helt planlagt. Mannen min var såvidt 'inne og hilste på' tidlig i akten, lenge før utløsning som han fikk på helt andre måten enn samleie Likevel ble jeg gravid! Det var altså en dyktig liten svømmer i de små dråpene med smøring som kommer fra penis... Vet ikke hvor stor prosent sjanse det er for å bli gravid, men jeg anbefaler ikke den formen for prevensjon. Begge ungene til søsteren min kom også til på den måten (hun tåler ikke hormon-prevensjon).
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #3 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg har aldri brukt noe form for prevensjon. Jeg har kun brukt "hoppe av i svingen." Og jeg er 30 år. Når vi fant ut at vi skulle ha barn, hoppet vi ikke av svingen, og 3 mnd etter ble jeg gravid. Så for meg funker det, men jeg er klar over at man kan bli gravid, men det gjør ikke noe heller
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #4 Skrevet 5. oktober 2009 Takk for svar Merker når jeg sitter her og leser om det at jeg egentlig håper litt at det har skjedd noe.. Hi hi. Vi hadde sex tre ganger i løpet av helegn vi da (litt kanin-aktig helg pga gjengforening etter lang tid He he). Den ene gangen hadde vi drukket litt også, men jeg tror han hadde kontroll, virket hvertfall sånn. Nå ja, er ikke annet å gjøre enn å vente og se.. Hører jo stadig om barn som har blitt til på denne måten, men har tenkt at det er pga slurv fra mannens side. Men hvis du ble gravid bare på grunn av "litt i starten" faller jo den teorien i fisk.. Hm.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #5 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg har også en god venninne som alltid har brukt avhopping som eneste prevensjon, ingen uplanlagte barn der i gården heller. Lurer på om det har å gjøre med ham eller henne? ..
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #6 Skrevet 5. oktober 2009 Hoppe av i svingen er ikke prevensjon, det er kalkulert risiko...
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #7 Skrevet 5. oktober 2009 Vi har brukt denne metoden i 4 år og aldri blitt gravide bortsett fra den gangen vi ville ha barn. Kjenner ei eldre dame som brukte dette i 30 år og aldri blitt gravid bortsett for når det var planlagt.. Vi er klar over at dette er ikke noe som er bra og som ikke anbefales men jeg tåler ingen p piller og slikt tull og mannen liker ikke kondom. (selv om vi noen ganger bruker det). Det skal også sies at min mann har VELDIG bra kontroll på hele greia under akten, aldri hendt at han liksom "glemmer seg"..så forelöpig fortsetter vi med det da det fungerer bra.
Tweak Skrevet 5. oktober 2009 #8 Skrevet 5. oktober 2009 Det er i allefall ikke en metode som skal brukes dersom en eventuell graviditet vil være krise! :-) Det funket greit for oss i den perioden en graviditet ikke var planlagt men likevel ikke hadde vært krise. MEN jeg har jo pcos og svært få eggløsninger i året og det hjalp jo på en del da, he he. Måtte få pergo for å bli gravid til slutt :-P
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #9 Skrevet 5. oktober 2009 Vi skulle egentlig begynne å prøve denne måneden, så forrige måned gikk jeg ikke på prevensjon. Siden det ikke var noen superkrise å bli gravid, brukte vi hopp av i svingen metoden. Det viste seg å funke veldig dårlig for vår del. For her sitter jeg nå 7uker på vei:) En positive overraskelse, men jeg ville aldri i verden brukt denne metoden hvis jeg absolutt ikke ville bli gravid. Så er nok greit at det ikke er noen krise for din del hvis det viser seg å bli to streker på testen:)
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #10 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg har egentlig inntrykk av at det er sikkert; selvsagt KAN det skje, men det kan det jo med andre metoder også (gravid på p-piller/ødelagt kondom osv osv). Virker som leger osv hyler opp om hvor usikkert det er, men er man i et forhold hvor man stoler på partner, tror jeg avbrutt samleie kan fungere godt. Ville jo aldri gjort det på en one-night-stand liksom.. Dette med at det kommer sæd før utløsning tror jeg også er overdrevet.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #11 Skrevet 5. oktober 2009 He he. Gratulerer med baby i magen Og du ble gravid selvom det var vellykket avhopping altså? Ikke noe slurv? .. HI
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #13 Skrevet 5. oktober 2009 Vi har også brukt "hoppe-av-i-svingen"-metoden som eneste prevensjon i de siste 5 årene, etter å ha prøvd en masse andre prevensjonsmidler med mer eller mindre hell( ble ikke gravid altså, men mange bivirkninger). Vi har kun blitt gravide den ene gangen det var planlagt, og da den aller første gangen vi hadde sex etter å ha bestemt oss, så det står ikke på fruktbarheten her i gården. Men når det er sagt, stemmer jeg i med at det er et risiko-spill selvsat og jeg ville ikke brukt denne metoden dersom det var noen krise å bli gravid igjen. Jeg har også hørt om plenty av tilfeller hvor folk har blitt gravide med diverse andre prevensjonsmidler, men ikke så ofte hørt om de som hoppet av i svingen har vært "uheldige". Tror jeg hadde sittet litt mer med skjegget i postkassen dersom jeg trodde jeg var "sikker" med p-pillen og blitt gravid enn denne metoden, for her vet man i hvert fall om risikoen
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #14 Skrevet 5. oktober 2009 Anonym 13:01. Tusen takk=) Det var jo egentlig ikke noe slurv. Han fikk utløsning etter han tok den ut. Men det må jo tydeligvis ha kommet litt før han tok den ut. Så er jo ikke sikkert han hadde helt kontroll:p hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå