Gå til innhold

Hvor høyt oppe er livmora deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har usikker termin, men foreløpig tror de at jeg i dag er 17+3. skal på UL onsdag.

Når jeg ligger, kjenner jeg kanten på livmora ved navlen og kjenner også at barnet ligger så høyt oppe i perioder. Legen min mente livmoren tilsa at jeg er kommet noe lengre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 23 uker og den ligger ca i navlehøyde, kanskje litt over. Når jeg var på UL i uke 19 kjente de den ved navlen omtrent. Babyen min ligger ganske lagt nede.

Skrevet

ok,takk for svar! Får vel et svar på onsdag

Skrevet

jeg å er 19 uker, å kjenner den ved navlen:) så du er nok noe lenger:)

Skrevet

Jeg er 20 uker og kjenner livmoren sånn midt mellom skambeinet og navlen. Min tidligere fastlege i Oslo sier at fra gammelt av sa jordmødrene i Stryn (av alle steder ;-) at når livmoren hadde kommet opp til navlen, befant den graide seg i sin uke 24. det har stemt bra på meg med de forrige, og jeg er på riktig vei nå også;-)

Skrevet

Hmmm.. Spennende. Har ingen anelse da jeg har meget uregelmessig mens. Tror jeg hadde den et par dager sist i mai, men blødde da veldig lite. Før den tid hadde jeg vel mens i mars.. Ikke greit dette.

Skrevet

jeg er 17+6 og kjenner livmoren rett ved navlen :) Kan også kjene spark et par fingerbredder nedenfor navlen.

Skrevet

ja, det vil altså si ca 2-2,5 cm...

Skrevet

Jeg er 17+2 og kjenner livmor litt nedfor navlen. Ca 2 fingerbredder nedfor..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...