Gå til innhold

Blir halvgal av ei jeg kjenner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har 3 barn. Fra 1,5 til 13.

Snille gode unger. Hun bruker aldri tid på dem... De på 10 og 13 (han på 13 er bl.a. psykisk utviklingshemmet) står selv opp om morgenen og drar på skolen. Hun er aldri der for å se til at de spiser og at alt som skal være med er med. Hun er hjemme med minstemann hele dagen. Det er ikke alltid barna får middag når de kommer hjem. (og jeg synes heller ikke at det er nødvendig med middag hver eneste dag, man kan jo spise ostesmørbrød feks) Men når det begynner å være sånn at annenhver dag er det ikke middag, da tenker jeg litt på om disse barna får i seg den næringen de skal ha for å klare skoledagen sin.

Den eldste har fått pc gjennom skolen for å hjelpe han. Men han får ikke bruke den. Mora må jo ha noe å spille på og surfe på nettet på. For det er stort sett det hun gjør. Og da må de eldste være barnevakter. Hun går i ett annet rom ett par timer og sitter på nettet.

De eldste hender seg blir sendt i seng allerede klokka 7 på kvelden hvis hun er lei av dem. Ellers er det stort sett klokka 8. De får som regel streng beskjed i en krass tone om å legge seg.

Hvor er kjærligheten... Hvor er viljen til å ville gjøre noe med barna sine...

Og den yngste er så utrolig treig. Ihvertfall synes jeg det. Det er jo aldri noen som gidder å snakke noe særlig med han.. Så han kan jo bare ett ord ennå.

Jeg forstår ikke hvorfor man skal ha barn når man ikke orker å ta seg av dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi.. vet ikke hva jeg skal si jeg. Hørtes nok litt merkelig ut..

Skrevet

syntes du at men er treg når man ikke snakker når man er 1,5år?

da er guttungen min også treg.

Skrevet

Er du sikker på alt dette, så er det kanskje ok å varsle barnevernet?

Skrevet

Sa jeg kanskje at det var kun pga det ene ordet han er treig da? Ser du det noe sted? Jeg har ikke skrivd noen begrunnelse her. Det er ikke det som er saken.

Skrevet

Alt dette vet du og ennå har du ikke gjort noe for disse barna?

Ikke kast stein i glasshus.. ring barnevrnet først, så kan du fortelle om historien etterpå...

Ziva

Skrevet

Jeg er sikker på alt dette ja. Hun kan hvis hun vil, men hun er mest opptatt av seg selv. Vi er i nær familie... Jeg vet ikke om det er stort barnevernet kan gjøre. Barna får jo mat og tak over hodene, de dusjer seg når de skal og er på fotballtrening en gang i uka. Hun er veldig streng og bryr seg ikke så mye med noen av dem. Jeg tror bare ikke det er nok til at noe skal bli gjort.

TS

Skrevet

Du begrunner jo saken med at han bare kan et ord, så da oppfatter jeg det slikt at han er treig fordi han ikke kan snakke mer enn et ord. Det er ganske logiskt å ta ting ut av teksten skjønner du. Jeg er dessverre ikke tankeleser som kan vite at du mener noe annet! Du virker veldig uintelligent og sinna! Kanskje du bare overdriver hele greia?

Skrevet

Hva mener du med det? Ikke kast stein i glasshus? Du vet da vel ingenting om hverken min eller hennes situasjon.

Bare glem alt sammen da, her får man jo bare dritt innpå som vanlig

Skrevet

Og du er en hormonell idiot. Jeg driter vel i om du tror jeg overdriver! Har jeg missoppfattet så er vel det bare bra for da har jo barna det bedre enn først anntatt.

Skrevet

Det er noe som heter PSYKISK OMSORGSSVIKT! Og kan være minst like skadende som fysisk omsorgsvikt.. Varsle barnevernet, ikke sitt å se på!

Skrevet

Har du drekki eller? Er jo ikke snakk om barna generelt nå. Er snakk om at du syntes guttungen er treg fordi ingen prater med han og at han kun kan si et ord! Det er faktisk helt normalt det. Slapp av. Ta deg en chill pill. JEG hormonell??? HAHAHAHA du burde lese svara dine...så kanskje du ser hvem som er hormonell her.

Skrevet

Hei, Ziva her...

Mente da ikke at du ikke har problemer med psykisk omsorg for dine barn. Men du sitter å "henger" ut denne familien, og gjør ingenting med det. Du skriver om hvor lite hun gjør for barna sine, men du gjør jo ikkeno for barna hennes ved å "se" på du heller.

Derfor "ikke kast stein i glasshus"..

Ring barnevernet, psykisk omsorgssvikt er vel så farlig (kanskje verre pga vanskeligere å oppdage) som annen omsorgssvikt...

Skrevet

Hei! Jeg lurer på et par ting. Hvor er barnefar, er det andre du kjenner som også ser denne omsorgsvikten og har du, eller noen andre, prøvd å ta dette opp med henne?

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg lurer på det samme. Og jeg syns også du skal si fra...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...