Gå til innhold

Ny jobb og jeg gruuuer meg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Starter ikke før om noen uker, men jeg har allerede sommerfugler/elefanter i magen. Skal jobbe med mennesker som har epilepsi, noe jeg kan absolutt ingen ting om. Vet ikke engang om jeg har sett noen ha anfall før... Prøver å få lest litt om det, men slike ting handler vel mest om erfaring. Må vel si at jeg ikke skal jobbe MED anfallene, men ha fokus på andre områder (samtaler/økonomi mm). Men gruer meg uansett jeg da... Selv om det mest sannsynlig går bedre enn jeg frykter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mennesker med epilepsi er akkurat som alle andre når de ikke har anfall.

Skrevet

De jeg skal jobbe med har en del tilleggsproblemer, slik jeg har forstått det. Men det er ikke disse problemene jeg gruer meg til, det er nok epilepsien...

Skrevet

Ikke noe å grue seg til.

Hvis du skal jobbe på en institusjon/skole/sfo er det alltids folk rundt deg.

I tillegg, hvor jeg jobbet hadde vi ikke lov til å ta med ett epilepsi barn bort fra skolens område og vi skulle alltid være to rundt disse barna.

Man (skal) få opplæring også om man skal jobbe med noen som har epilepsi.

Viktig å lese og studere HVA man gjør om noen får ett anfall og skulle man tilfeldigvis være alene så må man prøve og tenke. Ikke løpe ut og rope at en har anfall ;)

Dette går så bra så! =)

Skrevet

Jo, det er sant at det alltid er folk rundt, men litt skummelt uansett..:)

Jeg er nok mest usikker på hvordan i all verden jeg skal takle anfallene, men det kommer jo av min egen uvitenhet på området. Teori og praksis er to forskjellige ting har jeg erfart. Liker best å drive med ting jeg mestrer og er flink til!:P

Skrevet

Hehe, det gjør jeg også - så jeg sa fra veldig tidlig om at: Hvis jeg skal ha en med epilepsi vil jeg ha opplæring først.

Selvfølgelig krevde jeg ikke, men jeg sa for sikkerheten for meg OG barna må jeg ha opplæring.

Når man har ansvar for andre mennesker er det viktig å vite hva man gjør. Å bli tatt på senga i et akutt sykdomstilfelle er ikke noe man skal bli, på jobb. :o)

Skrevet

Ja, opplæring må man ha... Jeg skal heldigvis ha fire opplæringsvakter først, så jeg håper jeg kan litt den dagen jeg har mer ansvar :)

Skrevet

Garantert.

Og, du har kollegaer å støtte deg på. Selv om det kan være vanskelig å bli kjent med kanskje enkelte (slik jeg følte det iallefall, fordi man 1. har et ansvar med barna. 2. man skal bli kjent med personen/barnet man har ansvaret for) så er de aller fleste hyggelige medarbeidere i enhver bedrift. Greit å ha noen å støtte seg på, spørre om noe -. til man føler at man har full oversikt selv.

Jeg så det iallefall som veldig viktig.

:o)

Lykke til da, du klarer nok dette helt fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...