Gå til innhold

Sliter med at hendene/fingrene mine dovner bort til stadighet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 32 nå og blir bare mer og mer plaget! Fra håndleddet og helt ut i fingertuppene dovner hendene mine bort, ofte syns jeg....tom når jeg sover og hendene mine ligger helt uten å bli klemt, våkner jeg opptil flere ganger pr.natt for å ha dovnet bort og må massere hendene mine.

Strikker litt også og etter kort tid dovner alltid min høyre hånd bort da også. Noen andre som har vært/er plaget med dette? Skal man bare tro at det går over etter fødsel, eller noen som vet hvorfor slikt plutselig oppstår så ilie?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med noen er det dessværre slik, og jeg er også en av dem, blir satt igang i morgen, men måtte vente til jeg var i uke 38 før de gjør noe med det, det er smertefullt å gå slik, det blir ikke mye søvn, men sov når du kan, jobber du fortsatt ville jeg sykemeldt meg, og sovet litt på dagen, dette blir ikke bedre før etter fødslen

Skrevet

Dette høres ut som det samme som jeg har, Carpal Tunnell Syndrom.

Det kommer av vann i kroppen, som gjør at en nerve i håndleddet kommer i klem. Jeg har slitt med dette siden rundt uke 32/33, er idag 11 dager over termin. Det har desverre bare blitt værre hos meg. Startet med at fingre/hendene dovnet bort, de siste ukene har jeg nesten ikke hatt følelse i flere av fingrene, værst med tommel og langefinger. Værst om natten og når jeg våkner om morgenen, kan jeg nesten ikke lukke hendene.

Jeg har fått beskjed av legen om at dette forsvinner etter fødsel..

Har lest om noen her inne som har gått til innkjøp av noen skinner til håndleddet på apoteket, som har lettet problemet litt for de. Det er kanskje en idè?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...