Sistah*G07*J09* Skrevet 5. oktober 2009 #1 Skrevet 5. oktober 2009 sønnen min på 2år fikk plutselig feber på lørdag. Kjente bare at han plutselig var varm og målte da feberen til 39,5. Han har vært endel snørrete i det siste, men dette har kommet å gått hele høsten liksom. Han var i fin form og gikk rundt å lekte som vanlig, så fikk litt sjokk da han plutselig hadde så høy feber. Uansett så gav jeg han da paracet, å målte temperaturen til 37,8 etter 2 timer. Søndagsmorgen hadde han 37,2 (feberfri), men fikk også da feber i løpet av dagen (39,2 på det meste). I mårrest var han også feberfri, å nå til lunsj hadde han 38,3, så det tyder jo at den er på vei opp igjen. Han leker stortsett som normalt, har små "pauser" der han kryper opp på fanget mitt å koser i 10min, å så ned å leke igjen. Er i godt humør. Renner litt snørr og hoster en del, men er ikke veldig surklete og tett. Hadde dere tatt med han til legen? er så usikker, siden allmenntilstanden hans er bra.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 5. oktober 2009 #2 Skrevet 5. oktober 2009 Hadde ringt og hørt hva de syns du skal gjøre jeg.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 5. oktober 2009 #3 Skrevet 5. oktober 2009 Eg har oppdaga på mine ungar at hvis dei er slik og eg gjer dei paracet på kvelden så kjem ikkje feberen før ut på dagen. Hvis dei får feber att på natta så er det som regel noko som trenger eit legebesøk. Legen ser også på almenntilstanden til ungen din og ikkje på feberen. Eg hadde sett det ann også hadde eg ikkje gitt paracet så lenge formen er fin, litt kosing utenom det vanlige må ein bare regne med. Det er bra for kroppen å ha litt feber så lenge formen er fin, feber har sin funksjon mot den forkjølelsen ungen din har nå. Kle av ungen og luft ut feberen, har lufta ut ein heil gard med feber på ein times tid. Eg hadde sett ann og heller prøva andre ting først. God bedring!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå