Gå til innhold

Telling av uker og mnd.. litt dumt men


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det går litt i surr for meg med uker og måneder..så jeg tenkte å spørr om hvordan dere "resten" teller.

Her på bim står det at jeg nå er i uke 23. Vil dere da si 5 mnd og 3 uker på vei? Slik at når jeg er i uke 24 kan si at jeg er 6 mnd på vei?

 

Jeg blir så i tvil når folk spørr hvor lang jeg er på vei. For jeg er jo da 6 mnd på vei, men babyen er jo da på en måte ikke 6 mnd på vei..

hva pleier dere å si når folk spørr...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden en mnd ikke er fire uker, så er dette ikke så enkelt. Mener at man er fem mndr ca midt i uke 22, men har ikke helt oversikten jeg heller.

 

Hvis du går inn på 2. trimester, så finner du en oversikt over ting man bør vite, der ligger også en ca beregning iforhold til uker og mndr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

Ikke helt enkelt det der...:) Som hun over skirver så er ikke en mnd det samme som 4 uker, da ville jo svangerskapet vært 10 mnd og ikke 9!

 

Jeg teller ihvertfall slik; Idag er det 5 okt. og jeg har termin 5 feb. Så jeg sier at jeg er 5 mnd nå, siden det er 4 mnd til termin! Er idag 22 + 5 uker.

 

Her på BIM sidene, teller de ikke den første uka som 0. Så når du har gått f.eks 22 fullgåtte uker, kommer det opp her at du er i uke 23. (for du har jo startet på uke 23 selv om den ikke er fullgått). Skjønner??? Så på kontroll hos jordmor og lege, teller de fullgåtte uker, og du vil være en uke kortere i svangerskapet enn her på BIM.

 

Håper det var litt oppklarende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...