karius Skrevet 5. oktober 2009 #1 Skrevet 5. oktober 2009 Hei babyen min på 8 mnd har begynt å våkne flere ganger på natta. Før sov hun fra 19.30 til mellom 04-06. Nå sovner hun greitt og til samme tid, men våkner igjen i 22-23 tida, da virker hun tørst.. Kan etter det våkne igjen i 01-02 tida og kanskje i 05 tida igjen. Hun har begynt å få sin første tann. Hun får mat når hun våkner om hun ikke roer seg uten...Ikke så lurt kanskje, men syns det er ekkelt om hun er sulten å ikke gi henne noe.... noen med samme erfaring? Tips?
*søtesmå* Skrevet 5. oktober 2009 #2 Skrevet 5. oktober 2009 akkurat som å lese om min lille på 9 mnd. han sov fra han la seg rundt 19 til rundt 04, men nå våkner han ofte og gråter/hyler og virker veldig våken. det er vanskelig å roe ham ned... han får ikke mat - har hatt en skikkelig runde med nattavvenning som jeg ikke orker igjen - da jeg også vet at han har spist masse i løpet av dagen. jeg tror det er tann på gang, men er ikke sikker... har også lest at det er vanlig at søvnen blir hyppig avbrutt i den alderen, da det er mye som skjer utviklingsmessig. jeg har dessverre ingen tips... sliter jo med det samme selv... men jeg tror og håper at det gir seg snart:)
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 5. oktober 2009 #3 Skrevet 5. oktober 2009 Eneste rådet jeg kan gi er å smøre gommene med Dentinox som du får kjøpt på apoteket;) Da klør det litt mindre. Når første tanna er på vei, så er det fort gjort at den andre også kommer ganske fortløpende! Min har ofte kjempevondt selv om tanna er komt ut, og det tar LANG tid før han blir elt seg selv.. Hvis babyen din er urolig på dagen, gi henne en fuktig, kald vaskeklut h*n kan sutte på, det lindrer;)
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 5. oktober 2009 #4 Skrevet 5. oktober 2009 PS: jeg prøver også med mat dersom det ikke hjelper. Og han har ikke blitt avhengig av det. Har gjort det hver gang han har styrt med noe, og det kommer tilbake til seg selv (ihvertfall på han) etterhvert:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå