Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 5. oktober 2009 #1 Skrevet 5. oktober 2009 Iris sover jo i BHG ennå. Der har hun simo kombi. Vi har en vogn hjemme, den 3 hjulingen fra obs... Men når babyen kommer, må vi jo ha tvilling/søskenvogn og en vogn til da, til babyen?? Altså ender vi opp med å ha 4 vogner... Hva har dere??
Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #2 Skrevet 5. oktober 2009 Hvorfor i all verden trenger man fire vogner når man har to barn? Jeg klarer ikke forstå det, sorry Hvis du har en søskenvogn hjemme trenger du da vel ikke flere hjemme? Du får også kjøpt søskenvogn som ikke er så bred og stor, ergo trenger du kun søskenvognen til babyen. Da burde man klare seg med en sovevogn i barnehagen og en vogn hjemme = to vogner.
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 5. oktober 2009 #3 Skrevet 5. oktober 2009 har kun en dobbelvogn fra Jane (powertwin 3 hjuling) og en MAclaren techno xt. 16 maaneder mellom, det 1ste aaret brukte vi kun dobbeltvognen og begge sov i den paa dagen. Eldste gikk ikke i barnehagen, og siden mannen min arbeider hele tiden,saa er jeg alene med dem hver dag hele dagen. gikk vi ut begge to, saa gikk hun store med pappaen og lille satt i maclarenen (den er saa god at hun laa fint i den fra 3-4 maanders alder). naa bruker jeg kun den, og eldste staar paa stangen bak hvis hun trenger en pause. Lykke til med 2 tette
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. oktober 2009 Hehe, trenger vel ikke 4, men 3... Fordi at Iris har en i bhg.. Babyen har en bagvogn når vi er alene. Og tvillingvogn når vi skal til byen sammen alle sammen..=P
mamman til to gutter Skrevet 5. oktober 2009 #5 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg vet ikke hvordan den 3hjulingen fra obs er, men kan dere kanskje bruke den som sovevogn i barnehagen? Da kan babyen overta kombivogna når du skal trille bare den og så har du søskenvogn når begge barna skal trilles. Du trenger jo ingen egen enkeltvogn til eldste hjemme. Våre blir ikke så tette, så vi håper eldste har sluttet å sove i barnehagen til babyen kommer i april (ser sånn ut nå, han sover kun 30min nå og vi driver stadig og vurderer om det også er for mye), da kommer vi til å ha duovogna til babyen og søskenbrett på den til eldste. I tillegg har vi en trille vi kan bruke til eldste hvis det er behov for det en sjelden gang.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 5. oktober 2009 #6 Skrevet 5. oktober 2009 Kor gammal er Iris når ho blir storesøster?? Kva er 2 tette? Gutten min var 2 år og 3mnd når han blei storebror og da bruka han kun vong når me skulle gå lenge, dvs heile dagen, brukte vong til han siste gong når han var 2,5år gammal. Hadde to vonger da ein liten periode, hadde ei trille til han som eg kjøpte når han var ca 1år for den var enklare å ha med seg i bilen, låg i bilen faktisk. Bruka den ikke så ofte........ Søskenvogn hadde eg ikkje til dei for det hadde eg ikkje behov for. Hvis me skulle vera ute så lenge at han trengte vogn så var mannen min med og kunne trille den eine vogna. Ser heller ikkje behovet for så mange vogner som du snakkar om her....
Neijasså... Skrevet 5. oktober 2009 #7 Skrevet 5. oktober 2009 Hvor gammel er eldste når babyen kommer? Vi har tre relativt tette (litt under 2 år mellom de to eldste, 2 år og 4 mnd til tredje) og har aldri brukt søskenvogn. Har en Simo Kombi i bhg og en Teutonia mistral som den som til enhver tid har vært minst har brukt. Har også en paraplytrille og en annen lett trille, men de regnes vel nesten ikke med. ;o) Om du trenger søskenvogn kommer vel helt an på hvor mye du har behov for å trille på begge to. Skal du bare trille en sjelden gang, så holder det kanskje med ståbrett? Og skal du trille mye, hva med en søskenvogn som f.eks. Phil & Teds, så slipper du en singelvogn i tillegg? Alternativt - skal eldste sove i bhg lenger eller kan du ta hjem Simo'n og bruke til babyen?
Mamsen87 :) Skrevet 5. oktober 2009 #8 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg har tre vogner.. En søskenvogn, en vogn storebror har i bhg, og en trille jeg bruker hjemme til lillebror når storebror er i bhg.. Nå som storebror skal slutte å sove i bhg, hadde jeg greid meg med to..
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 5. oktober 2009 Takk for det =) Største skal jo være i bhg.. Tror jeg.. Så tror nok vi må ha en enkelvogn til babyen også... Blir 20 mnd mellom mine da..
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 5. oktober 2009 20 mnd i mellom blir det=) Den ene blir jo stående i barnehagen.. Den obs vogna har vi jo allerede.. Så de nye blir da en vogn til babyen, og en eventuell tvillingvogn da....
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #11 Skrevet 5. oktober 2009 Den 3 hjulingen fra obs er bare sånn "tynnvogn" Ikke noe godt stoff tror jeg.. Ikke noe fast bak-plate heller... Men mulig hun kan bruke den, men ser for meg at den blir veldig kald og ekkel å sove i! Det er mer by-tur-vogn...
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 5. oktober 2009 Vetjo ikke hvor lenge hun kommer til å sove i bhg. Men nå er hun 1 år og sover 2 dupper som regel. Fordi hun har så korte dupper. Sover ca 2-3 t hver dag på dagen. Vet ikke hvor fort dette snur jeg men.. Vet jo ikke om jeg virkelig trenger søskenvogn heller... Men hadde vært kjekt når jeg skal trille til bhg... Kanskje jeg rett og slett ikke trenger søskenvogn? Hmm.. Vanskelig dette.
Mrs. Bouquet Skrevet 5. oktober 2009 #13 Skrevet 5. oktober 2009 Her har vi en søskenvogn, en vogn til babyen, en vogn til den eldste, og en vogn vi bruker i hovedetasjen når baby skal sove om dagen. Vi bruker alle 4 alt etter behov. I tillegg har jeg en simokombi som ligger på loftet fordi jeg ikke er spesielt glad i det store droget, pluss en reisetrille.
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #14 Skrevet 5. oktober 2009 Bra det ikke bare er jeg som ser behovet med å ha mange vogner! Prøver å tenke litt da, men er jo ikke så lett når man har hundre ting å tenke på! Da er det greit å ha litt hjelp fra dere her inne.. Men det er jo fortsatt en god stund til denne babyen kommer da=P Mannen mener jeg er gal som tenker på slike ting allerede=P Må jo ha ny bil også hvis vi skal ha tvillingvogn. Har ikke sjangs til å få den inn i A4'en vår...
Norwegian by injection Skrevet 5. oktober 2009 #15 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg hadde ihvertfall 3, kanskje 4. 1 Vanlig tvillingvogn 1 Tvillingjoggevogn 1 eller 2 singelvogn Jeg har 13 mnd. mellom jentene mine.
OsloMor Skrevet 5. oktober 2009 #16 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg kjøpte en søskenvogn (tvillingvognen til Brio), brukte den til eldste var 2.5 år. Gikk da over til Simoen vi hadde fra før og søskenbrett til storesøs. Alt i alt, to stk. Solgte søskenvognen på Finn til en god pris, såtapte svært lite. Når Storesøs var i bhg og jeg hjemme med lillesøs så brukte jeg jo søskenvognen, bare med et tomt sete. Var ikke sånn at jeg byttet vogn liksom, det er jo mildt sagt tidkrevende og litt sløsete.
Tante Gustava Skrevet 5. oktober 2009 #17 Skrevet 5. oktober 2009 Her er det 15,5 mnd mellom småtrollene. Nå har heldigvis største endelig godtatt å sove inne i barnehagen, så da trenger han ikke vogn der. Ellers måtte vi kjøpt ei billig sovevogn til å ha stående der. Vi har Emmaljunga City Cross som jeg og minsten bruker når vi er ute. Og så har vi tvillingvogn som vi bruker når vi henter i barnehagen (hvis vi ikke kjører da). Også har vi ei Maclaren trille som er fin til reiser etc. Hm, ble faktisk 3 vogner det gitt...
Frukten og To små Skrevet 5. oktober 2009 #18 Skrevet 5. oktober 2009 vi har tre, en søskenvogn, en sovevogn til storebror i bhg og en vogn til å bruke til vesla. du som ikke kan forstå at man trenger mer enn 1 vogn, kanskje du ikke bor i storbyen, kanskje du har bil, kanskje du bor rett ved siden av bhg? vel jeg har hverken bil, bor rett ved bhg, og bor i Oslo. det er vanskelig å komme seg på busser osv, med søskenvogn. den tar stor plass. da er det enklere å ha en singel vogn. søskenvognen bruker vi i helgene istede for å trille på to vogner, dessuten bruker jeg en 1 time tilsammen for å levere storebror i bhg. kanskje han skulle gått? neppe, han er 18 mnd så tviler på det gitt. når vesla begynner i bhg, så trenger vi nettopp to sovevogner. og da står søskenvognen hjemme, klar til bruk når den trengs. har forøvrig en trille som står hos besteforeldrene også, så vi eier fem vogner
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. oktober 2009 #19 Skrevet 5. oktober 2009 Hm... jeg hadde 7 vogner jeg... :/
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #20 Skrevet 5. oktober 2009 Må nok ha sovevogn i bhg til eldste. Hun går i frilufts bhg, og der sover alle barna ute. Ingen plasser til å sove inne heller. Ser at det er lurt å ha hvertfall 3 vogner. Blir vel 4 her da obs vognen kostet 800 kr og er grei å ha i "reserve". Den er helt jævlig å trille=P Lufta går ut av hjulene hele tiden... Men grei vogn å bruke på de turene vi tar =) Da blir det innkjøp av 2 vogner i nærmeste framtid da=) Skal ikke kjøpe helt ny da, blir nok brukt =)
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #21 Skrevet 5. oktober 2009 Palmesus! Brukte du alle???=P Hehehe!
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. oktober 2009 #22 Skrevet 5. oktober 2009 Jada Men ikke på en og samme gang
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #23 Skrevet 5. oktober 2009 Fantastisk=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå