little old lady hoo Skrevet 5. oktober 2009 #1 Skrevet 5. oktober 2009 Den evige diskusjonen i disse tider De store barne mine skal gå i år, som de gjorde ifjor. Dette er faktisk en tradisjon jeg er glad vi har adoptert, koselig stemning, og spente barn. I år tenkte jeg vi skulle forsøke å lage en slik gresskarlykt. De er jo så fine...
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 5. oktober 2009 #2 Skrevet 5. oktober 2009 Nei slike tradisjoner syns jeg overhode ikke noe om at vi har adoptert. Nok en ting som handelstanden har prakket på oss for å bruke penger, så her feires den aldeles ikke. Knotten har feiret den hos faren nå når han har bodd der, men aldri når han bodde hos meg, og han viste veldig godt hvorfor og klagde aldri på det. Jeg ser ikke helt den gode stemningen, hvor folk får huset bombardert med egg, dopapir osv fordi de ikke feirer den og gir snop.
little old lady hoo Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. oktober 2009 Egg og dopap? Det har vi ikke vært borti. Her kler 5 åringer seg ut og ringer på. Dårlig oppdragelse følger vel ikke tradisjonene. Men det er jo selvfølgelig fritt valg til hvordan man velger å ha det. Håper dere ikke får så mange som ringer på da!
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 5. oktober 2009 #4 Skrevet 5. oktober 2009 I flere nabolag her er det et problem og mange klager over det. Har og vært en del oppslag om slikt i avisene de to-tre siste årene, og da syns jeg det begynner å gå over stokk og stein. Jeg har ikke opplevd det på min egen dør, men for to år siden satt jeg barnevakt hos en venninne, og der ble døren bombet med dopapir var lite kjekt å få det av sent på kvelden... Desverre tror jeg det er en misoppfattelse av ordet knep som ungene ikke helt har fattet enda. Noen har skjønt at det skal være uskyldige små knep, mens andre har sett feile amerikanske filmer tydeligvis hehe og dermed har fått for seg at knep betyr pøbelstreker....
Lene~mor til tre Skrevet 5. oktober 2009 #5 Skrevet 5. oktober 2009 Klassen til gutten min skal ha Halloween feiring på skolen med foreldre og søsken, det hadde de ifjor også og det var kjempe morro for ungene. Alle kledde seg ut, ja til og med de voksne og ungene fikk leke leker og kose seg med pølser og godteri
Agehya Skrevet 5. oktober 2009 #6 Skrevet 5. oktober 2009 Nei, vi feirer ikke Halloween. Ser ikke helt behovet for å kopiere alt de gjør i Usa egentlig. Nå har jeg lite naboer her jeg bor, så jeg regner ikke med å få så mange på døren. Men har opplevd å være på besøk hos andre som ikke feirer, og de gjorde ikke noe annet enn å opne døren hele kvelden. Ikke noe gøy for hverken vertskap eller gjester.
blond Skrevet 5. oktober 2009 #7 Skrevet 5. oktober 2009 Her vi bor er det ikke noe organisert Halloweenfeiring, men om det hadde vært det ser jeg ingen grunn til at de ikke skulle få ta del i det. Synes det blir for dumt å være imot Halloweenfeiring fordi det er en Amerikansk tradisjon.
Agehya Skrevet 5. oktober 2009 #8 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg er ikke i mot Halloween FORDI det er en amerikansk tradisjon, jeg skjønner bare ikke hvorfor vi skal kopiere det. Å lage organiserte Halloween party for barn, kan være gøy det. Men når du tilbringer heeele kvelden med at det ringer på døren, blir du litt lei. Problemet er jo at folk som regel ikke ser forskjell på husene til de som deltar i feiringen, og til dem som bare har en helt vanlig kveld i stua. Og når barna da på toppen av det hele gjør knep fordi de ikke fikk godteri, kommer irritasjonen.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 5. oktober 2009 #9 Skrevet 5. oktober 2009 Dette er nok en tradisjon, som vi bare må begynne å innse at våre barn og barnebarn kommer til å markere mere og mere i årene fremover.... At noen kaster dopapir og egg, er jo strengt tatt egentlig rett og slett pøbelstreker, og ikke noe med holloween-feiringen å gjøre:) Har aldri selv blitt utsatt for slike pøbelstreker, og har heller ikke hørt om noe slikt i men omgangskrets, så det er heldigvis ikke normalt å gjøre slikt:)) Jeg har ikke selv noen Holloween følelser, men barna mine har det, merker jeg, og de feirer den, med å kle seg ut og går ut å "tigger" som jeg kaller det...hehe:))
Kulå Skrevet 7. oktober 2009 #10 Skrevet 7. oktober 2009 her hvor jeg bor er det kun noen få som feirer halloween, da i form av "fester". Tror ingen går rundt på dørene. Men i år skal vi reise til et vennepar av oss, og der skal vi feire halloween, voksne og barn. Om barna går rundt og "tigger" på dørene får vi se, men fest blir det, med halloweeneffekter. Har vært og kjøpt kostymer til oss også... Gleder meg : )
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #11 Skrevet 7. oktober 2009 klassen til jenta mi skal ha halloween fest og i klassen til den andre er det en som har invitert alle jentene på eslik fest
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #12 Skrevet 8. oktober 2009 Nei, skal ikke det. Dersom noen kommer på døra svarer jeg bare høflig at vi ikke feirer det og at jeg derfor ikke hamstrer godterier. Er så lite sted dette at vi kjenner de fleste ungene og foreldrene deres, lite sannsynlig at de vil tørre å pøble
Jojo x3 Skrevet 8. oktober 2009 #13 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg syns halloween er noe stort tull. Det er noe butikkene har innført for at vi skal kjøpe masse tull....selv om halloween feiringen i utgangspunktet var noe annet. Ifjor ringte det på døren og min lille gutt løp for å åpne (jeg hadde glemt at det var halloween). Utenfor stod det tre svartkledde barn med svart maske. Jeg hørte bare et vræl fra min sønn som selvfølgelig ble livredd. Ikke noe koselig i det hele tatt. Hvis noen vil ha et organisert party for ungene så værsågo for meg. Men la meg slippe at det ringes på døren og mases etter snop.... Julebukk derimot er ok! ikke noe skumle, ekle greier hvor ungene lærer at hvis noen sier nei skal de bombardere huset med egg eller gjøre andre pøbelstreker.
Tante Blås Squaw Skrevet 8. oktober 2009 #14 Skrevet 8. oktober 2009 JAAAAAAAAAAA, vi feirer Allehelgensaften! :oD
lÅktiHaUDe Skrevet 11. oktober 2009 #15 Skrevet 11. oktober 2009 Våre barn får lov å gå MEN vi har ikke kjøpt inn masker osv. Her går det i prinsessekjoler, et tidligere heksekostyme og andre kostymer de har brukt tidligere. Jeg er ikke noen tilhenger av halloween. Har selv opplevd egg på døren og ble ikke happy kan man si.. Synes de som lar barna gå også bør lære de at de som slukker utelampen ikke ønsker besøk, der er det ikke lov å ringe på. En flott regel som burde være enkel å huske. Tror dessverre denne feiringen har kommet for å bli også i Norge. Men jeg kjøper ikke inn for at vi skal ha et halloweenhus, så har hverken gresskar eller noe annet.
Poteto Skrevet 12. oktober 2009 #16 Skrevet 12. oktober 2009 Eg liker ikke desse amerikanske "høytidene" halloween og valentines day e oppskrytt, er kun for at butikker skal tene penger for diverse kostymer, snop og hjerter. så det bryr eg meg fint lite om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå