Tre_Blir_Til_FIre Skrevet 5. oktober 2009 #1 Skrevet 5. oktober 2009 Ammet dere lenge? Ammer min 19 måneder gamle sønn 2 ganger i døgnet, er 14 uker på vei. Var hos gyn i uke 10 og han sa at jeg måtte slutte umiddelbart fordi jeg kunne abortere, ringte JM og hun sa at jeg merket det hvis kroppen ikke tålte at jeg ammet (kynnere) og da måtte jeg slutte. Men hun anbefalte meg likevel å slutte å amme til uke 25, slik at største ikke blir sjalu.
Tante Gustava Skrevet 5. oktober 2009 #2 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg ble gravid når mini var 6 mnd, fortsatte å amme til han var 9 mnd, da ville han ikke ha mer. Ingen som sa noe til meg om fare for abort, og jeg merket heller ikke noe ubehag av det. Legger ved en link jeg http://www.abctidning.se/x0012a.html
Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #3 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg ammet til jeg var 7 uker på veg. Da gikk produksjonen ned og frøkenen bare bet fordi det ikke kom noe. Har lest at det KAN være en LITEN risiko for SA, men det vil du som jm din sa merke med kynnere. Siden du er 14 uker nå er det ikke "farlig" lengre og du kan fint fortsette å amme. Du kan også amme begge når den tid kommer hvis du ønsker det. tvillingmammaer ammer jo to.
Neijasså... Skrevet 5. oktober 2009 #4 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg ammet eldste i 3 mnd mens jeg var gravid (eldste var da 15-18 mnd). Merket ikke noe problem med kynnere, men da jeg var 3 mnd gravid så tror jeg melken tok slutt. Eldste ville i hvert fall ikke ha mer da (noe som forsåvidt var greit ved 18 mnd...). Ammet da bare en gang om kvelden. Har lest om flere som har ammet hele svangerskapet, og til og med tandemammet etterpå uten problemer. Men er enig i at hvis du vil slutte å amme før babyen kommer så er det nok lurt å gjøre det i god tid slik at eldste "glemmer" puppen til den tid.
Cupcake! Skrevet 5. oktober 2009 #5 Skrevet 5. oktober 2009 Hei:) Jeg ammet til jeg var ca 16 uker på vei. Slutta fordi lille var blitt ett år og ja det ble bare sånn. Har egentlig aldri vært bekymret angående det å være gravid å amming. Tror risikoen øker like mye som om man har sex. Dvs. noen får jo beskjed om å avholde seg fra sex. De burde nok heller ikke amme.
The Bad Gal Skrevet 5. oktober 2009 #6 Skrevet 5. oktober 2009 Ammet jenta mi til hun var 21 mnd, da ville hun ikke ha mere(fikk kun litt på mårningen, da) Var vel 5 mnd på vei da jeg sluttet amminga. Aldri hørt at man kan abortere av å amme. Mistet 2 ganger før jeg ble gravid med første barnet, men denne gangen har det gått bra, tross amming. Eneste problemet er at jeg hadde jernmangel, så må ta jerntabletter dette svangerskapet, legen mente det var pga amminga. (hun visste ikke at jeg ammet, spurte ikke, men når jeg fortalte det skjønte hun jo hvorfor jernet var lavt. aldri hatt problem med det før, heller ikke første sv.skap)
Raych Skrevet 5. oktober 2009 #7 Skrevet 5. oktober 2009 Har ikke ammet samtidig som jeg har vært gravid selv, men har et par venninner som har gjort det. De fikk beskjed om at det var bare å amme, men at de anbefalte å slutte når de var kommet ca halvveis i svangerskapet slik at kroppen får laget ny råmelk til den nye babyen kommer. Ofte slutter den eldste av seg selv ettersom melken kan endre smak når man blir gravid igjen.
Norwegian by injection Skrevet 5. oktober 2009 #8 Skrevet 5. oktober 2009 Ja, ammet nr.1 helt til jeg var 7mnd. på vei med nr.2.
Sjefsmegga Skrevet 5. oktober 2009 #9 Skrevet 5. oktober 2009 Ammet hele svangerskapet og tandem-ammet etter fødselen, var ikke noe problem her. Men viktig å ta folat, jern og andre vitamintilskudd siden det da er to kropper som vil ha sitt. Kynnere skal du være oppmerksom på, men så lenge du ikke plages av det eller står i fare for prematur fødsel så kan du fortsette å amme så lenge du selv ønsker. Sjalusi skal du ikke bekymre deg for, jeg opplevde at den ble mindre takket værte ammingen. Største hadde ikke tålmod til å die særlig lenge og fikk seg en liten skvett innimellom uten at det gikk utover minste.
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 5. oktober 2009 #10 Skrevet 5. oktober 2009 Ammet ut hele svangerskapet. Da jeg fikk nr to var jeg så heldig at jeg hadde nok melk til begge=) Minste fikk forsyne seg først også fikk storebror litt etterpå. Det funket veldig bra hos oss og jeg er glad jeg gjorde det på den måten! Lykke til!
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 5. oktober 2009 #11 Skrevet 5. oktober 2009 Råmelken kommer uansett. Jeg så tydelig forskjell på melken min fra dagen før jeg fødte og etter jeg hadde født. Ring en ammehjelp Hi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå